To nowy projekt, który ma jeszcze mocniej zachęcić i przyciągnąć turystów do „Miasta stu mostów”.
Dokładnie przygotowana kampania pozwoli odwiedzającym Wrocław krok po kroku odkryć uroki tego wyjątkowego miasta.
Zobacz największe atrakcje Wrocławia
Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. W 2022 roku Wrocław odwiedziło 5,8 mln turystów. My jednak nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat tego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Z pewnością Wrocław to niekończąca się przygoda!Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia
Liczby i statystyki pod tym względem nie kłamią: można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO – jedna z największych atrakcji turystycznych w Polsce, którą w latach 2019-2022 odwiedziło blisko 5,5 mln turystów.
Pliki do pobrania
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. Łączna liczba pasażerów przylatujących w 2022 roku wynosiła ok. 1,3 mln zł. W zeszłym roku uruchomiono także kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Porto, a cały ruch lotniczy (przylatujący i wylatujący) osiągnął liczbę niemal 3 mln - 100 procent więcej niż w 2021! Z kolei np. we wrocławskim Aquaparku w 2022 roku pojawiło się 2 mln klientów.
Gwiazda kina i literatury promują Wrocław
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski. Podczas filmu przenosimy się w najpopularniejsze miejsca w mieście – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek.
Motywem przewodnim kampanii są przygody związane z poszukiwaniami skarbu, jakoby ukrytym w sarkofagu Piotra Włostowica. Żyjący na przełomie XI i XII wieku śląski możnowładca był inicjatorem budowy olbrzymiego klasztoru na Ołbinie, dzisiaj osiedle znajduje się w centrum miasta.
Prof. Piotr Oszczanowski, historyk, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu: – W 1529 roku radni miejscy w obawie, że kompleks zajmą Turcy i będzie dla nich bazą wypadową, zdecydowali o zburzeniu klasztoru. Jednak ogrom materiałów pochodzących z klasztoru został wykorzystany w innych budowlach i ciągle są odnajdywane.
– Cały Wrocław możemy traktować jako skarb i zachęcamy do jego odkrywania – namawiał Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miasta Wrocławia.
W ramach kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach oraz w przestrzeni internetowej.
Daniel Olbrychski: "Wrocław wzbudza zachwyt"
Zapytaliśmy osoby związane z miastem i kampanią o to, dlaczego to właśnie stolicę Dolnego Śląska powinno się wpisać w swój kalendarz wakacyjnych wyjazdów. Gwiazdy polskiego kina i literatury, Daniel Olbrychski i Marek Krajewski, z radością wypowiadają się na temat inicjatywy.
Wrocław to przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło - na plus!Daniel Olbrychski, aktor
Marek Krajewski, autor bestsellerowych powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, również podkreśla wyjątkowość miasta: – Jako autor powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, wiem, że to miasto ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem historii, jak i przygody. Ta kampania ukazuje pełnię doświadczeń, jakie czekają na każdego, kto odwiedzi Wrocław. Warto dać się porwać tej przygodzie i poznać miasto z zupełnie nowej perspektywy.
Podczas spotkania inauguracyjnego kampanię o Wrocławiu zaprezentowano także opinie artystów filmu, estrady i literatury o stolicy Dolnego Śląska.
Noblistka Olga Tokarczuk mówiła o Wrocławiu jako o swoim pięknym, ukochanym mieście. Aktor Andrzej Seweryn wyznał, że już zbliżając się do Wrocławia czuje radość, która eksploduje, kiedy wchodzi na wrocławski Rynek. Pochodząca z Wrocławia aktorka Ola Hamkało przyznała: Tęsknię za Wrocławiem. A muzycy Sidney Polak i Grzegorz Markowski oraz Andrzej Piaseczny zwrócili uwagę na przyjazną atmosferę miasta, którą tworzą jego mieszkańcy.
Kampania turystyczna. Wrocław Cię wzywa!
Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września 2023. Jej koszt to ponad 400 tys. zł, a partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
Więcej szczegółowych informacji o kampanii turystycznej "Wrocław. Miasto Przygody" w serwisie turystycznym VisitWroclaw.eu.
Miasto Cię wzywa. Po przygodę. Do zobaczenia we Wrocławiu!
Źródło: materiały prasowe