Wrocław jest na dobrej drodze. Na rozpoczynającą się edycję remontów, polegających głównie na wymianie nawierzchni ulic osiedlowych, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta dostał więcej pieniędzy niż poprzednio, więc do naprawy kieruje 18 odcinków o łącznej długości 14 kilometrów.
— Bardzo nas cieszy, że mamy rekordowo dużą pulę pieniędzy na start. Dzięki temu znów poprawimy bezpieczeństwo ruchu w mieście i zwiększymy komfort kierowców — mówił w środę 18 czerwca na Gądowie Tomasz Staruchowicz, dyrektor ZDiUM. — W tej edycji mamy zarówno arterie przebiegające przez duże osiedla, jak i mniejsze ulice osiedlowe, a nawet drogi w tunelach — wymienił.
Na spotkaniu przy ul. Bajana – pierwszej ulicy do remontu w cyklu Wrocław na Dobrej Drodze 2025 – byli w środę 18 czerwca przedstawiciele części wykonawców, reprezentanci firm Pro Tra Building, Eurovia oraz GM Roads.
W poniedziałek 23 czerwca Pro Tra Building wejdzie na Bajana i Drzewieckiego. Organizacja ruchu na tych ulicach, które na czas wymiany zniszczonego asfaltu (na zdjęciach) będą jednokierunkowe, zmieni się kilka dni wcześniej – w nocy z piątku na sobotę. Utrudnienia dotyczą także pasażerów autobusów (piszemy o nich tutaj).
Według planu remont tych ulic potrwa około przez dwa miesiące.Ewa Mazur ze ZDiUM-u
Galeria zdjęć
Wrocław na Dobrej Drodze 2025. Te ulice przejdą remont – lista i mapa
O szczegółach i terminach będziemy informować systematycznie w osobnych komunikatach. Każda z ulic ma osobny harmonogram prac. Wszystkie zaczną się w wakacje. Tu wymienimy remonty włączone do Wrocławia na Dobrej Drodze 2025:
- Bacciarellego na Bartoszowicach – od Żmichowskiej do Olszewskiego (740 m)
- Czekoladowa na Klecinie – od ronda Cukrowników do ul. Francuskiej (1,2 km)
- Drzewieckiego na Gądowie-Popowicach Południowych – od Balonowej do Szybowcowej (980 m)
- Bajana na Gądowie-Popowicach Południowych – od ul. Bystrzyckiej do Szybowcowej (1 km)
- Gwarecka i Dokerska na Pilczycach-Kozanowie-Popowicach Północnych – od Kozanowskiej do Pilczyckiej (1 km)
- Horbaczewskiego na Gądowie-Popowicach Południowych – od ul. Balonowej do ronda Szomańskiego, (280 m)
- Inżynierska na Grabiszynie – jezdnia od al. Pracy do wiaduktu nad ul. Kruczą (530 m)
- Krzywoustego na Kowalach – od Brücknera do mostu na Widawie z buspasami i jezdnią równoległą przy Koronie
- Kozia na Maślicach – od Maślickiej do Białostockiej (800 m)
- Legnicka na Pilczycach-Kozanowie-Popowicach Północnych – od Legnickiej 49 do Legnickiej 59 (510 m)
- Małopolska na Leśnicy – od Halickiej do Wielkopolskiej (650 m)
- Moniuszki i Śniadeckich na Zalesiu – od Kochanowskiego do al. Paderewskiego (900 m)
- Nefrytowa na Ołtaszynie – od Szmaragdowej do Brylantowej (600 m)
- Plac Dominikański na Starym Mieście – tunel samochodowy i południowy (1,1 km)
- Poleska na Psim Polu – Kiełczowskiej do Litewskiej (500 m)
- Waligórskiego na Borku – od Powstańców Śląskich do Sudeckiej (350 m)
Razem 18 ulic, czyli o 3 więcej niż w poprzedniej edycji WnDD (o której możecie przeczytać tutaj).
Podsumowując wszystkie odsłony programu i remontów pilotażowych: wyremontowaliśmy do tej pory 45 fragmentów ulic za ponad 55 milionów złotych.dyrektor ZDiUM Wrocław, Tomasz Staruchowicz
Start WnDD 2025 – w poniedziałek 23 czerwca, a właściwie już w sobotę 21 czerwca, na Bajana i Drzewieckiego.