Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- Zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych
- Żółte kamery i fotoradary systemu CANARD na przejazdach kolejowych we Wrocławiu
- Żółte kamery i fotoradary na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych. Jak działa system CANARD?
- Wysokość mandatów i punkty karne za przejazd na czerwonym świetle. Żółte kamery RedLight CANARD
Wrocławianka zignorowała czerwone światła oraz opadające już zapory i wjechała na przejazd kolejowy.
Mieszkanka Wrocławia zbliżając się do przejazdu kolejowego w gminie Gromadka nie dostosowała się do sygnalizacji świetlnej i uderzyła w opuszczający się szlaban. W konsekwencji swojego zachowania kierująca została ukarana mandatem karnym w wysokości 2 tysięcy złotych, a na jej konto zostało przypisane, aż 15 punktów karnychst. asp. Łukasz Porębski, Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu.
Na szczęście tym razem udało się uniknąć tragedii, ale policja przestrzega przed brawurą w takich miejscach.
– Droga hamowania pociągu jest znacznie dłuższa niż samochodu. Maszynista nie jest w stanie zatrzymać go przed przejazdem. Gdy dojdzie do zderzenia, osoby pozostające w samochodzie są praktycznie bez żadnych szans – wylicza Łukasz Porębski i przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa.
Zasady bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych
W chwili, gdy sygnalizator nadaje pulsacyjne światło czerwone, obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu na przejazd kolejowy, nawet w sytuacji, gdy rogatki nie zostały jeszcze opuszczone bądź ich opuszczanie dopiero się rozpoczęło.
Na przejeździe kolejowym zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Żółte kamery i fotoradary systemu CANARD na przejazdach kolejowych we Wrocławiu
Przypominamy, że sypią się mandaty na przejazdach kolejowych we Wrocławiu. Wszystko za sprawą fotoradarów i charakterystycznych żółtych kamery RedLight CANARD.
Żółte kamery i fotoradary RedLight systemu CANARD we Wrocławiu są na dwóch przejazdach kolejowych w Leśnicy i na ul. Szczecińskiej między Żernikami i Kuźnikami. Najnowsze dane obejmują styczeń, luty i marzec 2025 r.
Żółte kamery i fotoradary na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych. Jak działa system CANARD?
W ramach centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, monitorowanych jest 46 skrzyżowań na terenie całej Polski.
Łącznie na tą sieć multiwizyjną składa się kilkaset kamer wysokiej rozdzielczości, zintegrowanych z Centralnym Systemem Przetwarzania.
Po raz pierwszy w historii CANARD, tego typu rozwiązania, zastosowano również na 4 przejazdach kolejowo-drogowych. Systemy zamontowano na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu, na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie oraz w Radomsku w woj. łódzkim. Poniżej zobacz jak działa system.
Wysokość mandatów i punkty karne za przejazd na czerwonym świetle. Żółte kamery RedLight CANARD
- Wysokość grzywny nakładanej w drodze mandatu karnego za niestosowanie się do sygnałów świetlnych na skrzyżowaniu wynosi 500 zł. Sprawca dostaje również 15 punktów karnych.
- Za naruszenie przez kierującego pojazdem na przejeździe kolejowym zakazu wjazdu za sygnalizator przy sygnale czerwonym mandat wynosi 2 000 złotych.
- Jeśli w ciągu dwóch lat dojdzie drugi raz do tego samego wykroczenia, kierowca zapłaci podwójną karę, czyli 4 000 zł.
Warto podkreślić, że system RedLight CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) został zainstalowany i jest użytkowany przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD).
Gmina Wrocław nie czerpie korzyści finansowych z wprowadzenia tego rozwiązania. Przy czym niewątpliwym zyskiem dla Wrocławia jest istotna poprawa przestrzegania przepisów ruchu drogowego.