Zaawansowane są remonty dwóch ponad 130-letnich przepraw w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem. Zdjęto elementy infrastruktury kolejowej, a konstrukcja mostów uniesiono tak, by wykonawca mógł wymienić łożyska i wzmocnić obiekt.
Prace obejmą również kamienne przyczółki i filary. Mosty będą odnowione i dostosowane do prędkości do 120 km na godzinę. Poza tym ekipy budowlane wymieniają sieć trakcyjną na jedenastokilometrowym odcinku linii kolejowej Jelenia Góra – Wałbrzych: między Sędzisławem a Marciszowem oraz stacjami Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Fabryczny.
Wałbrzyskie wiadukty do odnowienia
W planach PKP PLK SA jest odnowienie czterech wiaduktów kolejowych w Wałbrzychu:
- na ul. Gdyńskiej,
- Moniuszki,
- 1-go Maja,
- przy stacji Wałbrzych Fabryczny.
Źródło: materiały prasoweNajstarszym objętym pracami wiaduktem jest kamienny kolos na ul. Stanisława Moniuszki. Przeprawę wykonano w 1860 roku. Będzie remontowany, zarówno jak obiekt na Gdyńskiej, zgodnie z założeniami konserwatora zabytków.Wiadukty zapewniają sprawną komunikację drogową w mieście, więc z myślą o mieszkańcach, nawet podczas prac zostanie zachowany ruch pieszy i drogowy.Projekt realizuje firma PORR. Wartość projektu ze środków z KPO wynosi ok. 125 mln zł. Prace zakończą się w 2026 roku.Marta Pabiańska, PKP Polskie Linie Kolejowe SA