Do końca roku potrwa rozbudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich. Budowana hala będzie przystanią dla tramwajów, na które czeka MPK Wrocław: marki Moderus Gamma 2 i Pesa.
„To aż 86 zupełnie nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, które w ciągu ostatnich lat udało nam się zakupić” — przypomniał w majówkę za pośrednictwem FB prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Nowoczesne składy, które są systematycznie dostarczane do Wrocławia, będą jeździć nowymi trasami na Nowy Dwór i przez Popowice do pętli Kozanów. Warto przy okazji przypomnieć, że:
- tramwaje przez Popowice zaczną kursować od 15 maja;
- na Nowy Dwór pojadą po zakończeniu budowy TAT, czyli po wakacjach.
Po rozbudowie w zajezdni Borek zmieści się 130 składów, czyli o 30 więcej niż teraz. „Dzięki budowie nowej hali, której powierzchnia wyniesie ponad 1000 mkw., będziemy mogli zapewnić im sprawne utrzymanie” — napisał w poście prezydent Jacek Sutryk.
Galeria zdjęć
Co oprócz hali w ramach rozbudowy?
Oprócz budowy hali modernizacja zajezdni uwzględnia m.in. kilometr nowych torów wraz z rozjazdami i zwrotnicami, remont obecnego torowiska, a także wymianę przyłączy zasilających obiekt w wodę, prąd czy ciepło. W ramach inwestycji pojawi się ekran akustyczny – wysoki na 5 i długi na 215 metrów.
Poza tym jest opcja budowy hali obsługi codziennej tramwajów, gdzie powstaną cztery stanowiska, a także hali magazynowej, budynku dla pracowników biurowych oraz wiat: magazynowej, rowerowej oraz na wózki tramwajowe.
Prace budowlane trwają od października 2022 roku i kosztują 42,5 miliona złotych. Wykonuje je wrocławska firma – Zakład Sieci i Zasilania.
Borek to jedna z trzech przystani tramwajowych, która potrzebowała ulepszenia. Niedawno zakończył się remont hali zajezdni Gaj, a w kolejce czeka zabytkowy obiekt na Ołbinie.