wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

21°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:20

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Na zajezdni Borek budują halę dla nowoczesnych tramwajów, z których część pojedzie na Nowy Dwór i przez Popowice
Kliknij, aby powiększyć
Nowa hala w budowie na zajezdni Borek, istniejący obiekty i zabudowania Wrocławia na dalszym planie FB Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
Nowa hala w budowie na zajezdni Borek, istniejący obiekty i zabudowania Wrocławia na dalszym planie

Szykowanymi trasami na Nowy Dwór i przez Popowice pojadą nowoczesne moderusy i pesy, które są systematycznie przywożone do Wrocławia. Część z nich będzie parkować w nowej hali zajezdni Borek, której modernizacja trwa od kilku miesięcy.

Reklama

Do końca roku potrwa rozbudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich. Budowana hala będzie przystanią dla tramwajów, na które czeka MPK Wrocław: marki Moderus Gamma 2 i Pesa.

„To aż 86 zupełnie nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, które w ciągu ostatnich lat udało nam się zakupić” — przypomniał w majówkę za pośrednictwem FB prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Nowoczesne składy, które są systematycznie dostarczane do Wrocławia, będą jeździć nowymi trasami na Nowy Dwór i przez Popowice do pętli Kozanów. Warto przy okazji przypomnieć, że:

Po rozbudowie w zajezdni Borek zmieści się 130 składów, czyli o 30 więcej niż teraz. „Dzięki budowie nowej hali, której powierzchnia wyniesie ponad 1000 mkw., będziemy mogli zapewnić im sprawne utrzymanie” — napisał w poście prezydent Jacek Sutryk.

Co oprócz hali w ramach rozbudowy?

Oprócz budowy hali modernizacja zajezdni uwzględnia m.in. kilometr nowych torów wraz z rozjazdami i zwrotnicami, remont obecnego torowiska, a także wymianę przyłączy zasilających obiekt w wodę, prąd czy ciepło. W ramach inwestycji pojawi się ekran akustyczny – wysoki na 5 i długi na 215 metrów.

Poza tym jest opcja budowy hali obsługi codziennej tramwajów, gdzie powstaną cztery stanowiska, a także hali magazynowej, budynku dla pracowników biurowych oraz wiat: magazynowej, rowerowej oraz na wózki tramwajowe.

Prace budowlane trwają od października 2022 roku i kosztują 42,5 miliona złotych. Wykonuje je wrocławska firma – Zakład Sieci i Zasilania.

Borek to jedna z trzech przystani tramwajowych, która potrzebowała ulepszenia. Niedawno zakończył się remont hali zajezdni Gaj, a w kolejce czeka zabytkowy obiekt na Ołbinie.  

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl