Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Jakie atrakcje czekają nas w niedzielę, 21 lipca?
– Wagony historyczne serii Bi z lat 1928–1930 oraz wagony standardu Y z lat 70-tych XX wieku pociągnie lokomotywa "Fiat" SU45 – 079 z 1973 roku – jedyny czynny z tej serii spalinowóz utrzymany w historycznych barwach wraz z oryginalnym wyposażeniem technicznym. Lokomotywa posiada także detale dekoracyjne, w jakie spalinowozy te wyposażano w latach ich codziennej eksploatacji – informuje Michał Wychodil, rzecznik prasowy Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu i dodaje: – Wagony nie są ogrzewane, co należy wziąć pod uwagę w doborze ubrań w wypadku niższych temperatur.
W składzie funkcjonuje bar serwujący kawę z ekspresu, herbatę i zimne napoje. Można w nim także kupić klubowe gadżety. Cały zysk ze sprzedaży w barze przeznaczany jest na cele statutowe stowarzyszenia.
Pociąg retro z Wrocławia. Trzy przejazdy
W ramach wydarzenia 21 lipca Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu oferuje trzy przejazdy. Proponowane relacje to:
- Wrocław Główny – Świdnica Miasto – Jedlina Zdrój (możliwość pozostania w Jedlinie i zwiedzania przez około 6 godzin, lub podróży kolejnymi pociągami) – Świdnica Miasto – Wrocław Główny,
- Jedlina Zdrój – Nowa Ruda – Jedlina Zdrój (czas na zwiedzanie Nowej Rudy około 4 godziny),
- Nowa Ruda – Jedlina Zdrój – Wałbrzych Główny – Jedlina Zdrój – Nowa Ruda.
Historyczny skład przejedzie tego dnia aż po trzech malowniczych liniach kolejowych, nr 285, 266 oraz 286.
– Pociąg wyruszy z Wrocławia Głównego w kierunku stacji Świdnica Miasto przez Sobótkę Zachodnią (linia nr 285). Za Świdnicą Kraszowice wjedzie na szlak dawnej Kolei Bystrzyckiej – linia nr 266. Zbudowano ją na początku XX wieku. Biegnie ona w dolinie rzeki Bystrzycy i kilkakrotnie ją przekracza – opowiada Michał Wychodil.
– Zachwyca w tym miejscu nie tylko mnogość obiektów inżynieryjnych, wielu mostów o różnych konstrukcjach, ale przede wszystkim widok Gór Sowich. Ponadto jest to linia, która posiada bardzo ostre łuki: najmniejszy promień łuku znajduje się pomiędzy Bystrzycą Górną a Lubachowem i wynosi 235 m – dodaje.
Pociąg retro z Wrocławia w Góry Sowie. Piękne, zabytkowe dworce
Dużego uroku dodają również dobrze zachowane zabytkowe dworce, które odznaczają się charakterystyczną architekturą z przełomu wieku XIX i XX.
Podróż pociągiem w relacji 2 i 3 to okazja do przejechania większości trasy linii 286 (Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny). Położona jest w krajobrazie Gór Sowich, Wzgórz Włodzickich, Gór Wałbrzyskich a nawet Gór Stołowych.
– Znajdują się tu jedne z najwyższych mostów i wiaduktów kolejowych w Polsce. Są one jednocześnie zabytkami sztuki inżynieryjnej. Warto także zaznaczyć, że linia ta w swoim przebiegu posiada trzy tunele. Tym razem będzie to również okazja do przejazdu przez najdłuższy pozamiejski tunel kolejowy w Polsce – pod górą Mały Wołowiec, jego długość wynosi 1601 m oraz drugi najdłuższy na tym szlaku o długości ponad kilometra pod Świerkową Kopą – mówi Michał Wychodil.
Pociąg retro z Wrocławia w Góry Sowie. Ceny biletów
- Wagon przedziałowy z lat 70. XX wieku: bilet normalny 139 zł, bilet ulgowy 109 zł
- Wagon z ławkami drewnianymi z lat 20. XX wieku: bilet normalny 129 zł, bilet ulgowy 99 zł
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ - KLIKNIJ