Uruchomienie nowych bezpośrednich pociągów relacji Zielona Góra – Wrocław zapowiedziały spółka POLREGIO oraz Koleje Dolnośląskie.
Likwidacja bezpośrednich połączeń między Dolnym Śląskiem a województwem lubuskim była efektem sporu władz samorządowych obu województw.
Przedstawiciele Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego zarzucali niską jakość i zawodność połączeń firmowanych przez POLREGIO. Władze województwa lubuskiego uważały, że Koleje Dolnośląskie (pod zarządem marszałka dolnośląskiego) zamierzają przejąć na wyłączność obsługę popularnej trasy. Wstępne porozumienie, które zakładało podział puli połączeń między dwie firmy, nie zostało sfinalizowane.
Ostatecznie, od grudnia 2023 r. na nieco ponad 150 km trasie pasażerowie musieli się przesiadać - w Nowej Soli lub Głogowie, między pociągami spierających się spółek.
Wjeżdża pociąg z Zielonej Góry
POLREGIO zapowiada, że w rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać 10 marca, znajdą się cztery kursy dziennie z Zielonej Góry do Wrocławia.
POLREGIO będzie realizować przejazdy na tej samej trasie, co wcześniej, oferując lepsze warunki przejazdu, ponieważ przewozy będą obsługiwane przez nowoczesne jednostki taborowe: ED78 Impuls, ED72 i EN57AL. Pojazdy mogą przewieźć ponad 170 pasażerów, a do tego jeden z czterech kursów będzie realizowany w podwójnym zestawieniu.Kurier Kolejowy, serwis internetowy
Natomiast Koleje Dolnośląskie od 10 marca uruchomią jeszcze więcej połączeń. Z Zielonej Góry do Wrocławia codziennie odjeżdżać będzie siedem pociągów (trzy „Nadodrzanką”, czyli przez m.in. Brzeg Dolny i Wołów, trzy przez Lubin i Legnicę), a w piątki – osiem.
Źródło: materiały prasowe