Badania zlecone przez miejski Wydział Promocji i Turystyki dotyczą ruchu turystycznego we Wrocławiu w 2022 r. Jedną z zastosowanych metod – stosowaną przez firmę Selectivv, była analiza zmian lokalizacji telefonów komórkowych. Na tej podstawie można ustalić, która z dziesięciu wybranych wrocławskich atrakcji była częściej wybierana przez miejscowych niż gości.
Gdzie spotkasz tubylca
Autorzy analizy gości poszczególnych miejscówek podzieli na trzy grupy. To mieszkańcy Wrocławia, turyści (osoby, które we Wrocławiu zatrzymały się na co najmniej jeden nocleg) oraz odwiedzających, czyli osoby, które we Wrocławiu były co najmniej cztery godziny, lecz nie nocowały w stolicy Dolnego Śląska.
Z badania wyszło, że wrocławianie dominują wśród gości HotSpot Beach Bar i Centrum Historii Zajezdnia. W obu przypadkach 94 proc. to miejscowi, 5 proc. turyści, a 1 proc. odwiedzający.
Zaskakują wyniki dotyczące Sky Tower i ogrodu zoologicznego. W tym pierwszym wrocławianie stanowią aż 67 proc. gości. Dominują także wśród klientów ZOO Wrocław. Tu tylko 29 proc. to turyści, a 8 proc. odwiedzający, reszta to wrocławscy wielbiciele zwierząt. Wrocławianie częściej niż przyjezdni wybierają także Dzielnicę Wzajemnego Szacunku (64 proc.) oraz Bulwary Nadodrzańskiego (57 proc.).
Na Rynku więcej gości
Goście przeważają wśród osób spacerujących po Ostrowie Tumskim (40 proc. turyści, 17 proc. odwiedzający) oraz po Rynku – tu tylko 40 proc. to lokalsi.
Dużo więcej przyjezdnych jest także wśród klientów Panoramy Racławickiej – miejscowi stanowią tylko 37 proc. ogólnej liczby. Zaś proporcjonalnie najwięcej przyjezdnych przyciąga Hydropolis. Wśród jego gości 25 proc. to turyści, a 41 proc. odwiedzający.