Międzynarodowy konkurs w zawodzie kucharz-kelner
W roku szkolnym 1994/1995 rozpoczęła się kulinarna współpraca nazwana konkursem trzech miast pomiędzy Halle i Stadthagen w Niemczech a Wrocławiem. Podczas pierwszego spotkania w Stadthagen wypracowano ideę i regulamin konkursu. W 2002 roku dołączył do niego czwarty partner z Topolcy na Węgrzech. Wówczas zmieniono nazwę na konkurs czterech miast.
W 2012 roku Halle uczestniczyło po raz ostatni w konkursie ze względu na likwidację szkoły, a od roku 2013 do turnieju dołączyło Carcassonne z Francji. Ostatni konkurs odbył się w Carcassonne w 2019 roku. W latach 2020-2023 przez pandemię COVID-19 konkurs został zawieszony.
Galeria zdjęć
W ciągu tych 24 edycji udział wzięło 384 uczestników. Zobaczcie zdjęcia z tegorocznej edycji konkursu!
Wyniki XXIV edycji konkursu
Uczestnicy wykonywali zadania grupowo, w międzynarodowych zespołach.
Kelnerzy
- Złote medale – za najlepszy koktajl (Polska-Francja) oraz najlepszy serwis, czyli najlepszą obsługę gości (Polska-Niemcy).
- Srebrne medale – za najpiękniejsze stoły oraz za najlepszą współpracę (Polska-Niemcy).
- Brązowe medale – za najlepszy koktajl (Polska-Niemcy), za najpiękniejszy stół (Polska-Francja) oraz za najlepszą współpracę (Polska-Francja).
Kucharze
- Złote medale – za najlepsze danie główne i za najlepszy deser (Polska-Niemcy).
- Srebrne medale – za najlepszą przystawkę i za najlepsze danie główne (Polska-Francja) oraz za najlepszą współpracę kucharzy (Polska-Niemcy).
- Brązowe medale – za najlepszy deser (Polska-Francja) i za najlepszą współpracę (Polska-Francja).
Dodatkowo, zostało przyznane pierwsze miejsce za całość pracy. Zespół, który wygrał to Niemcy z Węgrami.
Na czym polegał konkurs?
W kategorii kucharz oceniane były następujące elementy:
- obróbka surowców;
- techniki pracy;
- wykonanie potrawy (przystawka, dania główne, deser);
- smak;
- porządek i czystość w miejscu pracy;
- określony czas.
W kategorii kelner oceniane były:
- aperitif (przygotowanie koktajlu, smak, dekoracja, prezentacja);
- nakrycie stołu (karta menu, prawidłowe nakrycie, technika pracy, dekoracja stołu);
- życzliwość, uprzejmość, uwaga;
- zarządzanie czasem, ogólne wrażenie;
- współpraca z kucharzem.