W piątek 13 października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zakończeniu przebudowy DK18 pomiędzy Olszyną (granica polsko-niemiecka) a węzłem Golnice na Dolnym Śląsku (około 10 km od Bolesławca).
„Dziś udostępniliśmy kierowcom ostatni ponad 20-kilometrowy odcinek. To oznacza, że cała droga o długości 70 km zyskała parametry i status autostrady” — napisała dyrekcja w komunikacie.
Ostatni fragment, w całości biegnący na terenie województwa dolnośląskiego, kosztował 260 mln zł. Wykonało go konsorcjum firm Kobylarnia, Mirbud i Budpol. Natomiast koszt przebudowy całej drogi pomiędzy granicą a Golnicami (70 km) to 900 mln zł.
Koniec niechlubnego rozdziału. Można jechać
Przebudowa to przede wszystkim wymiana nawierzchni jezdni w kierunku Golnic. Kierowcy z pewnością będą pamiętali, ale nie tęsknili za starymi betonowymi płytami.
Zakończyliśmy niechlubny rozdział w historii polskiego drogownictwa i przebudowaliśmy południową jezdnię autostrady A18, która powstała w latach trzydziestych ubiegłego wieku. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Kierowcy otrzymali kolejną pełną autostradę. Można jechać!minister infrastruktury Andrzej Adamczyk
W czasie wykonywania ostatniego odcinka powstało m.in. 9 obiektów mostowych. W galerii pokazujemy zdjęcia z przebudowy na przełomie sierpnia i września 2023 roku.
Jezdnia w kierunku granicy budowana była w latach 2004-2007.