Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- Co to jest program Nasz Wrocław?
- Czat wideo w programie Nasz Wrocław. Pierwszy taki czat w urzędzie
- Nasz Wrocław: połącz się z pracownikiem albo umów się na rozmowę
- Czat wideo Nasz Wrocław. To trzeba wiedzieć przed połączeniem?
- Po pierwsze – załóż konto. Nasz Wrocław
- Aktywuj status podatnika i gotowe! Nasz Wrocław
Co to jest program Nasz Wrocław?
Nasz Wrocław to program lojalnościowy dla mieszkańców Wrocławia, którzy tutaj płacą podatki. Program oferuje atrakcyjne zniżki u ponad 70 partnerów. Dodatkowo, osoby zameldowane we Wrocławiu na stałe, mogą aktywować status MAX, a zniżki sięgają nawet do 50 procent.
To również darmowe wejścia do największych wrocławskich atrakcji (raz na 365 dni), tańsze bilety okresowe na komunikację miejską, a także – od tego roku – dodatkowe punkty w rekrutacji do przedszkoli i szkół podstawowych.
W galerii zdjęć zobaczcie najważniejsze informacje o programie Nasz Wrocław oraz jak z niego korzystać:
Czat wideo w programie Nasz Wrocław. Pierwszy taki czat w urzędzie
Czat wideo w programie Nasz Wrocław działa od połowy maja 2022 roku. To innowacyjna urzędowa usługa w skali kraju dostępna dla wszystkich mieszkańców Wrocławia. Wystarczy mieć urządzenie z dostępem do internetu, mikrofon, kamerę i połączyć się zdalnie z pracownikiem urzędu. Przez rok z takiej opcji rozmowy skorzystało ponad 10 tysięcy mieszkańców.
Podczas rekrutacji do przedszkoli dziennie odbieraliśmy około 200 połączeń, głównie dotyczących aktywacji Statusu MAX. Mieszkańcy często są bardzo zdziwieni, że tak szybko i sprawnie można wszystko załatwić bez osobistej wizyty w urzędzie.Oskar Żurawiński, pracownik Działu Wspierania Wrocławskiej Przedsiębiorczości, który obsługuje program Nasz Wrocław.
Nasz Wrocław: połącz się z pracownikiem albo umów się na rozmowę
Aby porozmawiać na czacie, możesz połączyć się bezpośrednio (www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/kontakt), albo umówić się na wizytę online w dogodnym terminie na najbliższe 7 dni roboczych (samodzielnie – klikając w ikonkę kamery na stronie internetowej www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw). Czat wideo jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:45.
Czat wideo Nasz Wrocław. To trzeba wiedzieć przed połączeniem?
Ważne, aby przed spotkaniem przygotować:
- dokument tożsamości ze zdjęciem;
- jeśli chcesz aktywować Status Podatnika, należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera) pierwszą stronę ostatniego aktualnego rozliczenia PIT we Wrocławiu, z potwierdzeniem złożenia lub nadania. Uwaga, podatki z Pierwszego Urzędu Skarbowego nie trafiają do Wrocławia. To oznacza, że nie można otrzymać Statusu Podatnika;
- w przypadku aktywacji Statusu MAX (zameldowanych na stałe we Wrocławiu) należy okazać w formie papierowej lub elektronicznej (poprzez udostępnienie ekranu komputera) informację o zameldowaniu na pobyt stały we Wrocławiu. Informację o zameldowaniu możesz pobrać ze strony www.gov.pl. Alternatywnie możesz okazać do kamery informację o zameldowaniu z aplikacji mObywatel. Aktywacja Statusu MAX jest możliwa tylko w przypadku osób, które już mają aktywny Status Podatnika.
Po pierwsze – załóż konto. Nasz Wrocław
Konto w programie Nasz Wrocław zakładamy samodzielnie, na stronie www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/. Do tego potrzebny jest unikalny adres e-mail (jest to ważne zwłaszcza w przypadku seniorów, którzy często posługują się mailem razem ze współmałżonkiem). Pracownicy programu odwiedzają też domy kultury czy kluby seniora, gdzie pomagają założyć konta przyszłym użytkownikom.
Aktywuj status podatnika i gotowe! Nasz Wrocław
Jeżeli już mamy założone konto, czas aktywować status podatnika, czyli udokumentować, że nasze podatki trafiają właśnie do Wrocławia. W przypadku, gdy PIT rozliczamy elektronicznie, możemy to zrobić samodzielnie na swoim utworzonym koncie programu wpisując w odpowiednim miejscu numer UPO. Ale jeżeli mamy z tym problem, tutaj z pomocą przychodzi czat wideo, który umożliwi bezpośrednie połączenie z pracownikiem urzędu.
Podczas połączenia z pracownikiem za pośrednictwem czatu wideo będziesz mógł zapytać o wszystko na temat programu Nasz Wrocław, w tym też o sprawy techniczne, jeśli byś miał problemy np. z logowaniem albo z założeniem konta, aktywowaniem Statusu Podatnika i/lub Statusu MAXkierownik projektu Małgorzata Krzeszowska.
- Warto wiedzieć: połączenie za pośrednictwem czatu wideo jest możliwe w dni powszednie od godz. 8:00 do 15:45,
- przed nawiązaniem połączenia, musisz wyrazić zgody na dostęp do kamery i mikrofonu
- szczegółowe informacje i najczęściej zadawane pytania z przygotowanymi odpowiedziami dotyczącymi czatu wideo znajdziemy na Czat Wideo Nasz Wroclaw.