Otwarto oferty w przetargu na budowę nowych mostów Chrobrego

Firma Himmel i Papesch Opole w konsorcjum z Mostostalem Kielce złożyła jedyną ofertę w przetargu na budowę nowych samochodowo-tramwajowych mostów Chrobrego. 

  • Mosty Chrobrego

    Mosty Chrobrego, źródło: Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu / fotopolska.eu

  • Projekt nowych mostów Chrobrego,

    Projekt nowych mostów Chrobrego, na czerwno planowane torowisko, źródło Wrocławskie Inwestycje

  • Projektowane nowe mosty Chrobrego

    Projektowane nowe mosty Chrobrego, na zielono. Czarna linia, to planowana linia tramwajowa, źródło: Wrocławskie Inwestycje


Wrocławskie Inwestycje właśnie otworzyły oferty w przetargu na budowę nowych mostów. Ta złożona przez konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole razem z Mostostalem Kielc została wyceniona na 87,6 miliona złotych. Teraz jest sprawdzana pod względem merytorycznym i formalnym. 

Budowa nowych samochodowo-tramwajowych mostów Chrobrego (zwanych także Swojczyckimi) to jedno ze 100 zadań na pierwsze 100 dni prezydentury Jacka Sutryka. Właśnie został ogłoszony przetarg na tę inwestycję. Wykonawcy czas na składanie ofert mają do 22 marca. Przetarg jest organizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 18 miesięcy na zakończenie zadania. 

W dokumentacji przetargowej zakres inwestycji obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: Most Południowy (Most nad Kanałem Przeciwpowodziowym) i Most Północny (Most nad Kanałem Żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie liczył 153,51 m długości całkowitej. Z kolei północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. 

Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. – Chcemy tak poprowadzić budowę nowych mostów, żeby stosownie do ewentualnych potrzeb, szybciej być gotowym na rozbudowę sieci tramwajowej – mówił podczas styczniowego briefingu prasowego Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycjach.

Sama linia tramwajowa łącząca pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port jest na razie planowana. 

Nowe mosty powstaną obok istniejących

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (północny i południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.



Zgłoś uwagę