Budowa mostów Chrobrego - jest umowa!

Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na budowę nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455. Wykonawca (firma Trakcja PRKil S.A. z Warszawy) ma 2lata na doprojektowanie i budowę nowej przeprawy przez Odrę między Sępolnem a Swojczycami. Umowa opiewa na blisko 70 milionów złotych. 

  • Mosty Chrobrego

    Mosty Chrobrego, źródło: Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu / fotopolska.eu

  • Projekt nowych mostów Chrobrego,

    Projekt nowych mostów Chrobrego, na czerwno planowane torowisko, źródło Wrocławskie Inwestycje

  • Projektowane nowe mosty Chrobrego

    Projektowane nowe mosty Chrobrego, na zielono. Czarna linia, to planowana linia tramwajowa, źródło: Wrocławskie Inwestycje


Inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Czytaj również: Wykonawca odkrył konstrukcję na moście Pomorskim

Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

Czytaj więcej: Tramwaj na Swojczyce, zobacz koncepcję nowego połączenia 

Nowe mosty powstaną obok istniejących

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (Północny i Południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.

Miasto inwestuje też w inne mosty

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły właśnie przetarg na zaprojektowanie przebudowy mostu Osobowickiego. Projektant ma znaleźć optymalne rozwiązania, które nie pogorszą warunków przejazdu dla aut, a poprawią warunki dla komunikacji miejskiej, pieszych oraz rowerzystów.

Czytaj więcej: Przetarg na zaprojektowanie przebudowy mostu Osobowickiego



Zgłoś uwagę