Jest nowy przetarg na budowę mostów Chrobrego

Jest nowy przetarg na budowę nowych samochodowo-tramwajowych mostów Chrobrego. Wrocławskie Inwestycje w ponownym postępowaniu dały potencjalnym wykonawcom więcej czasu na realizację zadania. 

  • Mosty Chrobrego

    Mosty Chrobrego, źródło: Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu / fotopolska.eu

  • Projekt nowych mostów Chrobrego,

    Projekt nowych mostów Chrobrego, na czerwno planowane torowisko, źródło Wrocławskie Inwestycje

  • Projektowane nowe mosty Chrobrego

    Projektowane nowe mosty Chrobrego, na zielono. Czarna linia, to planowana linia tramwajowa, źródło: Wrocławskie Inwestycje


Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła ponowny przetarg na budowę mostów Chrobrego. Wykonawca będzie miał więcej czasu na zrealizowanie tej bardzo ważnej inwestycji (24 miesiące, a nie jak wcześniej 16 miesięcy). Przetarg jest organizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Firmy zainteresowane postępowaniem mają czas na składanie ofert do 20 sierpnia 2019 r. 

Mosty z miejscem na tramwaj

W dokumentacji przetargowej zakres inwestycji obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: Most Południowy (Most nad Kanałem Przeciwpowodziowym) i Most Północny (Most nad Kanałem Żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie liczył 153,51 m długości całkowitej. Z kolei północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

Czytaj więcej: Tramwaj na Swojczyce, zobacz koncepcję nowego połączenia 

Nowe mosty powstaną obok istniejących

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.

Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (północny i południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.



Zgłoś uwagę