Nowe rowerowe zadania: Traugutta, Skargi, Mickiewicza i pl. Bema

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił kolejne przetargi na rowerowe realizacje we Wrocławiu. Zadania obejmują przebudowę ulicy Traugutta dla wybudowania wzdłuż niej dróg rowerowych w obu kierunkach, stworzenie pasów rowerowych na ulicy Piotra Skargi i Kołłątaja, oraz drogi rowerowej na Mickiewicza. Ponadto już rozpoczęła się rowerowa przebudowa pl. Bema.

  • Nowe inwestycje rowerowe we Wrocławiu


Prace wykonywane w ramach przebudowy ul. Św. Marcina i placu Bema rozpoczęły się w ubiegły weekend. Docelowo ma tu powstać pas rowerowy na odcinku od Mostów Młyńskich do ul. Prusa. Na odcinku, na którym wyłożona jest kostka (od św. Marcina do Sienkiewicza) nawierzchnia pasa rowerowego będzie wykonana z nakładanej na kostkę masy plastycznej. Przed skrzyżowaniem z ul. Sienkiewicza powstanie śluza rowerowa.

pl. Bema pl. Bema

Pas rowerowy zostanie przeprowadzony przez skrzyżowanie, aż do krzyżówki z ul. Na Szańcach. Przed przejściem dla pieszych przy skwerze Skaczącej Gwiazdy zostanie wyznaczona śluza rowerowa. Na odcinku zaczynającym się przed skrzyżowaniem z ul. Na Szańcach, z wyłączeniem obszaru skrzyżowania, aż do śluzy rowerowej, zostaną ustawione słupki ograniczające parkowanie. Wyjazd z ul. Na Szańcach będzie możliwy tylko w prawo.  Dodatkowo zostanie wykonany bezpieczny wjazd z ul. Sienkiewicza na istniejącą ścieżkę rowerową po zachodniej stronie pl. Bema. Na ul. Drobnera, po obu stronach jezdni, zostanie wprowadzony zakaz zatrzymywania się. W związku z nową organizacją ruchu zmieni się pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu. Drogą z pierwszeństwem przejazdu będzie ciąg ulic Sienkiewicza – Drobnera, natomiast wjazd od strony ul. Poniatowskiego będzie oznakowany jako droga podporządkowana.

Dalszy ciąg prorowerowych zmian na Traugutta

Kolejnym zadaniem, na które przetarg ogłosił właśnie ZDiUM jest przebudowa ulicy Traugutta na odcinku od Krasińskiego do pl. Wróblewskiego. To jeden z projektów, który w ubiegłym roku wygrał podczas głosowania we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim. Został on jednak uzupełniony. W rezultacie oprócz jednokierunkowej drogi rowerowej na odcinku od pl. Wróblewskiego do Oławskiej (uzupełnionej na tym odcinku o pas rowerowe i namalowane na jezdni „sierżanty”), powstanie również dwukierunkowa droga rowerowa po drugiej stronie jezdni, która połączy się z już istniejącą drogą dla rowerów na pl. Wróblewskiego. Termin składania ofert mija 21 września.

Rowery na Skargi i Kołłątaja

To jedno z zadań projektu 269, który w WBO 2014 zdobył największe poparcie mieszkańców. Umożliwi ono bezpieczny dojazd rowerem z ul. bł. Czesława, przez plac Dominikańskim, przez Piotra Skargi, Kołłątaja, aż do ulicy Rejtana. Pasy rowerowe zostaną również wytyczone dla przeciwnego kierunku. Tylko na krótkim odcinku między placem Dominikańskim a ulicą Teatralną powstaną tzw. „sierżanty” rowerowe, czyli namalowane na jezdni symbole roweru ze strzałką inforumującą, w którym kierunku dopuszczony jest ruch. Zadanie obejmuje również wyznaczenie śluz rowerowych m.in. na pl. Dominikańskim. Termin składania ofert mija 16 września.

Wygodniej na Sępolnie

Rowerowy przetarg ogłoszono również na budowę drogi rowerowej na ulicy Mickiewicza na odcinku między Paderewskiego a Konarskiego. Ma ona powstać po południowej stronie jezdni i połączy się z wybudowaną w ubiegłym roku drogą rowerową na skrzyżowaniu Mickiewicza i Paderewskiego. Do tego przetargu zgłosiły się dwie firmy.

 

Zgłoś uwagę