Zoo Wrocław i DSW tworzą nowy kierunek studiów

Nowy kierunek studiów podyplomowych łączy wiedzę z zakresu marketingu i przyrody. To wspólna inicjatywa Zoo Wrocław i Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Zapisy na studia już się rozpoczęły.


Marketing popandemiczny rusza na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Pomysłodawczynią kierunku i opiekunką jest Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław, które zostało partnerem DSW.

– Od miesięcy rozmawiam z biznesem, aby zachęcić do wspierania ratowania ginących gatunków. Firmy chcą budować swoją konkurencyjność na odpowiedzialnym i zrównoważonym marketingu, ale często nie mają skąd czerpać rzetelnej i łatwo przyswajalnej wiedzy o stanie środowiska – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska. – Biznes potrzebuje fachowców, bo pandemia zmieniła marketing i ta ewolucja będzie się dalej działa.

Dolnośląska Szkoła Wyższa to uczelnia, która na bieżąco adaptuje swoją ofertę do potrzeb różnych środowisk.

– Zauważyliśmy jednak, że nadal brakuje specjalistów, którzy mają wiedzę nie tylko na temat samego marketingu, ale także i o otaczającym nas świecie, przyrodzie, o którą bez wątpienia powinniśmy dbać wszyscy, także jako firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z ZOO Wrocław – dodaje Agnieszka Zagrobelna, kierownik Działu Marketingu DSW.

Od ekologii po sytuacje kryzysowe

Program „marketingu postpandemii” obejmuje 182 godziny zajęć w formule online. Część ekologiczna dotyczy m.in. zasad gospodarowania dobrami naturalnymi na Ziemi, ekologii. Wśród wykładowców tego modułu nowych studiów jest Radosław Ratajszczak, prezes wrocławskiego zoo, który od 40 lat obserwuje zmiany na świecie.

Zajęcia z podstaw marketingu poprowadzi duet: Jacek Kotarbiński, ekspert w dziedzinie marketingu oraz dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz dyrektor marketingu w Payeye. 

– Sytuacja pandemiczna zmienia nie tylko ludzi, ale i biznes. Coraz więcej przedsiębiorców rozumie odpowiedzialność społeczną – mówi Jacek Kotarbiński Marki chcą być dziś nie tylko rozpoznawalne i kochane, ale też budować wartości, wspierać zrównoważony rozwój i edukację w zakresie otaczającego nas świata. Dlatego angażuję się w ten projekt.

Studenci dowiedzą się również czym jest 17 celów zrównoważonego rozwoju i Agenda 2030, dzięki zajęciom z Martą Krawcewicz z CSR-Consulting, która od 10 lat zajmuje się edukacją w biznesie. Będzie też o nowych narzędziach marketingu. Marta Smaga, która odpowiadała za największe projekty internetowe Grupy Money.pl zdradzi tajniki skutecznej sprzedaży i reklamy on-line.

Wykłady poprowadzi również Areta Szpura – współzałożycielka brandu Local Heros, która porzuciła biznes na rzecz propagowania ekologii. Wśród wykładowców jest także Agata Ruszkowska, redaktorka Nowego Marketingu. W programie są także zajęcia dotyczące sytuacji kryzysowych (Agnieszka Korzeniowska), komunikacji wewnętrznej (Annna Andrych) i zwinnym zarządzaniu.

Zoo/w



Zgłoś uwagę