Drogi, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki i zieleńce oczyszczane są z piasku i innych zanieczyszczeń, powstałych po wielokrotnie podejmowanych w tym sezonie „Akcjach Zima”. W godzinach nocnych na ulice wyjeżdżają zamiatarki jezdniowe oraz chodnikowe. W wielu miejscach prace podejmowane są też ręcznie.
– Oczyszczanie pasa drogowego w sezonie zimowym prowadzone jest tylko przy sprzyjających warunkach pogodowych. Opady śniegu, deszczu lub ujemne temperatury uniemożliwiają ich prowadzenie. Dopiero w ostatnich dniach aura pozwoliła nam rozpocząć prace usuwania zanieczyszczeń z pasa drogowego. Prace wykonywane są systematycznie. Pamiętajmy jednak, że wciąż trwa sezon zimowy – informuje Dorota Witkowska z Ekosystem Sp. z o.o.
Termometry wskazują coraz wyższe temperatury - idzie wiosna! A jak wiosna to wiosenne porządki Gdy warunki atmosferyczne pozwalają - oczyszczamy drogi, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki i zieleńce - z piachu i innych zanieczyszczeń powstałych po wielokrotnie podejmowanych "Akcjach Zima". W godzinach nocnych na ulice wyjeżdżają zamiatarki. W wielu miejscach pracujemy też ręcznie. A jest co zamiatać: 7.878.181 m² jezdni, 1785 szt. przystanków, ponad 1.701.842 m² chodników i ciągów pieszo-rowerowych, 6.606.202 m² zieleńców, ponad 169.799 m² ścieżek rowerowych. ponad 108.748 m² parkingów poza tym wydzielone torowiska tramwajowe, pętle, przejścia podziemne i tunele pieszo-rowerowe Dużo, ale wyczyścimy wszystko Jezdni jeszcze nie zmywamy, ze względu na nocne przymrozki - bezpieczeństwo przede wszystkim ps. to cudo na filmie jest eko - napędza je gaz ziemny
Opublikowany przez Ekosystem Środa, 3 marca 2021
Pozimowym czyszczeniem objęto:
- 7 878 181 mkw. jezdni,
- 1785 szt. przystanków,
- ponad 1 701 842 mkw. chodników i ciągów pieszo-rowerowych,
- 6 606 202 mkw. zieleńców,
- ponad 169 799 mkw. ścieżek rowerowych,
- ponad 108 748 mkw. parkingów,
- poza tym wydzielone torowiska tramwajowe, pętle, przejścia podziemne i tunele pieszo-rowerowe.
Zmywanie jezdni jest jeszcze wstrzymane, ze względu na nocne przymrozki.
Częstotliwość wykonywania prac zależna jest od rodzaju elementu pasa drogowego (inna jest dla jezdni, chodników, ścieżek – przyp. red.) oraz od lokalizacji.