Zielone torowiska to jeden z kluczowych aspektów modernizacji wrocławskiej komunikacji miejskiej. Znajdziemy je już przy ulicy Złotoryjskiej, Żmigrodzkiej oraz przy wspomnianej alei Hallera.
– Remont tego torowiska to nie tylko efekt ciężkiej pracy, ale także współpracy z Radą Osiedla Grabiszyn-Grabiszynek – zaznacza prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Radnym zależało, aby tramwaje poruszające się ruchliwą aleją Hallera jeździły ciszej. Rozwiązaniem okazało się zielone torowisko. W tym roku wykonamy jego kolejny odcinek.
Dalej gramy w zielone na al. Hallera! Mamy umowę na kolejny etap remontu torowiska na odcinku od skrzyżowania z Mielecką (gdzie skończyliśmy w zeszłym roku) do ul. Powstańców Śl. Koszt blisko 6 mln zł, kontrakt w tzw. formule "projektuj i buduj". torowisko na al. Hallera pic.twitter.com/bSgZ2wfXLg
— Jacek Sutryk (@SutrykJacek) June 15, 2021
Czytaj także: Rozpoczyna się remont torowiska na al. Hallera
Pierwszy od ulicy Mieleckiej do Ojca Beyzyma wyremontowano w zeszłym roku.
Zielone torowisku na odcinku od ul. Mieleckiej do Powstańców Śląskich, fot. MPK Wrocław
– Jest to bardzo ważna inwestycja dla naszego osiedla i dla naszych mieszkańców. [...] Mamy nadzieję, że zniweluje poziom hałasu na tym obszarze. Ten problem był nam zgłaszany wielokrotnie przez mieszkańców, ponieważ normy są bardzo przekroczone – mówiła Anna Daleszyńska, przewodnicząca zarządu osiedla Grabiszyn-Grabiszynek.
MPK: Ciszej i bezpieczniej
MPK zapowiada, że tramwaje po nowym torowisku będą poruszać się ciszej, bezpieczniej i szybciej. Na wspomnianym odcinku wagony rozpędzą się do 50 km/h.
– W ramach tej inwestycji wymienimy ponad 1,5 kilometra szyn. Nowa podbudowa torów pojawi się na przejazdach drogowych i przejściach dla pieszych. Całe torowisko zostanie też odwodnione, dzięki czemu zminimalizujemy ryzyko, że na trasie pojawią się utrudnienia podczas ulewnych deszczów – dodaje Balawejder.
W tym momencie trwa etap projektowania torowiska. Prace torowe (oraz związane z nimi zmiany w komunikacji) mają rozpocząć się we wrześniu i potrwają do grudnia. Koszt inwestycji wyniesie 5 967 940,20 zł.
Remont torowiska w ciągu alei Hallera jest kluczowy dla ruchu tramwajowego. Zwłaszcza dla mieszkańców osiedla Grabiszyn. Dlatego też MPK, oprócz planowanego remontu torowiska, właśnie w tym momencie wymienia dwa rozjazdy i łuki na skrzyżowaniu ulicy Powstańców Śląskich z aleją Hallera. Prace mają potrwać do końca sierpnia.