Rozpoczyna się remont torowiska na al. Hallera

W sobotę 11 lipca rusza remont torowiska wzdłuż al. Hallera. Zmodernizowane zostanie 600 m torów od ul. Mieleckiej do ul. Ojca Beyzyma oraz 1600 m trakcji. Zielone torowisko, które tam powstanie pozwoli na zmniejszenie poziomu hałasu na tym odcinku ulicy. Wrocławskie MPK podpisało umowę z wykonawcą remontu, firmą KZN Rail.

  • Przedstawicielki rady osiedla Grabiszyn-Grabiszynek na spotkaniu z prezesem MPK Krzysztofem Balawejderem oraz członkiem zarządu KZN Rail Aleksandrem Furtakiem. Fot. Maciej Wołodko


Umowa została podpisana na pętli Grabiszynek w zabytkowym tramwaju Gustaw, w obecności przedstawicieli rady osiedla Grabiszyn-Grabiszynek. – Remont obejmie torowisko i sieć na al. Hallera, między ulicą Mielecką a ulicą Ojca Beyzyma i to jest dla nas strasznie ważne, bo to jest druga co do wielkości nasza tegoroczna inwestycja – powiedział prezes MPK Krzysztof Balawejder.

O wyciszenie torowiska aktywnie zabiegała lokalna społeczność. - Jest to bardzo ważna inwestycja dla naszego osiedla i dla naszych mieszkańców. Liczymy w przyszłości na jej kontynuację w stronę ulicy Grabiszyńskiej. Mamy nadzieję, że zniweluje poziom hałasu na tym obszarze. Ten problem był nam zgłaszany wielokrotnie przez mieszkańców, ponieważ normy są bardzo przekroczone – powiedziała Anna Daleszyńska, przewodnicząca zarządu osiedla Grabiszyn-Grabiszynek.

podpisanie umowy na remont torowiska przy al. Hallera

Podpisanie umowy na remont torowiska przy al. Hallera. Fot. Maciej Wołodko

- Zwróciliśmy się do pana prezydenta oraz do urzędu miasta z prośbą o przeprowadzenie analizy środków ochrony przed hałasem na tym terenie. Mieliśmy możliwość konsultowania i zgłaszania uwag i dzisiaj spotykamy się w dniu podpisania umowy. Warto dodać, że cały proces przebiegł bardzo sprawnie. Doceniamy, że Wrocław oprócz tego że rozmawia to słucha i wschłuchuje się w problemy zgłaszane przez mieszkańców – dodaje Anna Daleszyńska.

Jak zwróciła uwagę Maria Kostrzewa-Żołnierz z rady osiedla Grabiszyn-Grabiszynek, torowisko w al. Hallera ma już swoje lata. – Ono powstało w latach 90. Cała przebudowa alei Hallera to są lata 90. Zastosowano wówczas technologie, które były dostępne w latach 90-tych. Obecnie istnieje możliwość wyciszenia tego tramwaju - mówi pani Maria.

torowisko przy al. Hallera

Torowisko przy al. Hallera, fot. Maciej Wołodko

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja obejmująca wyciszone torowisko będzie gotowa jeszcze w wakacje. Prace wymagające zmian w komunikacji zbiorowej, powinny zostać natomiast ukończone do końca sierpnia. Inwestycja warta jest niemal 8,8 miliona złotych.

Jakie zmiany w komunikacji?

W związku z remontem, od 11 lipca 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowej 20 i 74. Tramwaje linii 74 od ulicy Grabiszyńskiej zostaną skierowane do pętli Oporów, a "dwudziestka" od ulicy Powstańców Śląskich pojedzie do pętli Krzyki.

Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska tramwajowego, pomiędzy FAT-em a ulicą Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera zostanie uruchomiona okresowa linia autobusowa 720.

Czytaj więcej: Zmiany w komunikacji związane z remontem al. Hallera

Miliony na inwestycje torowe

Wrocławskie MPK odkąd przejęło nadzór nad wrocławskicmi torowiskami nie zwalnia tempa. Mniejsze i większe inwestycje realizowane są od początku roku. Przypomnijmy miasto Wrocław w 2020 roku zamierza przeznaczyć na utrzymanie i odnawianie torowisk 80 milionów złotych. Zakończono już m.in. duże wymiany rozjazdów na ul. Piotra Skargi, czy ul. Świdnickiej. Niedawno rozpoczął się remont torów na ul. Zmigrodzkiej. Tam także powstanie zielone torowisko. W sąsiedztwie zostanie wyremontowana pętla "Zawalna".  

Miejska spółka rozstrzygnęła również przetarg na remont torowiska w ciągu ulicy Olszewskiego na Biskupin. To największa inwestycja miejskiego przewoźnika w 2020 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w listopadzie będzie gotowe zielone torowisko na Wielkiej Wyspie.



Zgłoś uwagę