Kampania “Kocham Wrocław, wybieram rower” ma na celu promocję poruszania się na rowerze w codziennych podróżach. - Chcemy pokazać rower jako wygodny i stylowy środek transportu, jednocześnie przełamując pewne stereotypy z nim związane - mówi Ewa A. Bałazińska z Akcji Miasto i zapowiada, że oprócz działań wizerunkowych najważniejszym aspektem akcji jest przede wszystkim edukacja. - Przygotowaliśmy publikacje na temat przesiadania się na rower. Zależy nam, aby wzrastała świadomość i kultura wszystkich uczestników ruchu, w tym samych rowerzystów - dodaje Bałazińska. Kampania potrwa do końca października 2015.
KONIEC EUROPEJSKIEGO WYZWANIA ROWEROWEGO. STARTUJE WYZWANIE CODZIENNE - WROCŁAWIANIE POMOGĄ W PRZESIADCE
Podczas trwającego przez cały maj Europejskiego Wyzwania Rowerowego wrocławianie przejechali na rowerze blisko 335 tysięcy kilometrów, co dało nam drugie po Gdańsku miejsce na podium.
- Czytaj więcej: Europejskie Wyzwanie Rowerowe 2015
Tymczasem przed nami codzienne rowerowe wyzwania. Pomagać nam w nich będą organizatorzy kampanii "Kocham Wrocłąw, wybieram rower". Z początkiem czerwca ruszyła pełna wersja serwisu wybieramrower.org, na którym znajdują się publikacje stworzone przez wrocławian jeżdżących rowerem codziennie specjalnie z myślą o tych, którzy dopiero rozważają przesiadkę. Na chętnych czekają również zajęcia Wyższej Szkoły Rowerowej Jazdy, spot oraz liczne nagrody w konkursach.
Oprócz serii artykułów i wskazówek, ze strony można ściągnąć również specjalnie przygotowanego e-booka z przystępnym omówieniem, co zrobić, aby przesiadka na jednoślad była komfortowa i bezpieczna. Pobierając darmową publikację zatytułowaną O przesiadaniu się…, warto również zapisać się na newsletter wspierający w nowych nawykach transportowych czy na blogu poczytać prawdziwe historie wrocławian opisujących dlaczego wybrali rower.
Edukacyjnej odsłonie kampanii KWWR towarzyszy również premiera spotu
Ta w pełni wrocławska produkcja została zrealizowana przez twórców związanych z kolektywem Animateria oraz Recpoint.pl.
Występują w nim zwykli wrocławianie wybierający rower w codziennych podróżach, a w tle usłyszeć można piosenkę I woke up so happy wrocławskiej artystki Alicji Janosz. Piosenkarka wsparła kampanię swoją muzyką, bo jak sama mówi: - Wszyscy powinniśmy dbać o to, co wspólne i angażować się w akcje, które przynoszą korzyści dla nas wszystkich. Inicjatywy, takie jak kampania rowerowa, z pewnością do nich należą - popieram!