Betonowy kolos robi wrażenie. Galeria (pod względem wielkości będzie druga we Wrocławiu, największa jest Magnolia) będzie miała 71 tys. mkw., 200 sklepów, 7 tys. mkw. biur, 20 sal kinowych na 3200 miejsc. Tam, gdzie kiedyś był dworzec autobusowy PKS, w kwartale ulic Borowska, Dyrekcyjna, Sucha i Joannitów, powstaje kompleks handlowo-biurowy z jedynym w Polsce, podziemnym dworcem autobusowym.
Otwierają galerięi dworzec PKS
7 czerwca inwestor poinformował, że cała budowla jest już niemal gotowa. Pierwsi klienci galerii handlowej będą mogli zrobić zakupy 18 października, a 7 listopada, z podziemnego dworca autobusowego, odjadą pierwsi pasażerowie. Galeria będzie otwarta od godz. 9.00 do 21.00. 24 godziny na dobę będą otwarte m.in. klub fitness i dworzec PKS.
Budowa Wroclavii, 7 czerwca 2017 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij aby zobaczyć galerię zdjęć) - Obecnie trwają prace wykończeniowe. 37% powierzchni handlowej zostało już przekazane najemcom, którzy rozpoczęli prace w swoich lokalach - wylicza Jacques Boursault, dyr. realizacji projektu Unibail-Rodamco, i dodaje, że czerwcu 2017 r. na budowie pracuje 600-700 robotników. W ostatnich miesiącach przed otwarciem ma ich być ok. 2 tys. Budowa Wroclavii, 7 czerwca 2017 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) - W środku mamy już zamontowane najdłuższe w Polsce, 30-metrowe ruchome schody, które wozić będą klientów z parteru na drugi poziom - dodaje Marek Niedzielski, kier. projektu. Wroclavia z dworcem autobusowym pod ziemią Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym o powierzchni 7 tys. mkw. Operatorem dworca będzie spółka Polbus PKS. Na poziomie -2. powstanie 14 stanowisk autobusowych. Hol terminalu autobusowego z kasami biletowymi będzie na poziomie 0. 7 czerwca 2017 r. dziennikarze mieli okazję wjechać autokarem do nowego dworca. Budowa Wroclavii, 7 czerwca 2017 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) - Nasi kierowcy testowali już wjazd i wyjazd z podziemnego dworca i nie mieli z tym problemów. Nowy dworzec będzie przestronny, jasno oświetlony i łatwo dostępny zarówno z ulicy, jak i kompleksu handlowo-biurowego - mówi Krzysztof Balawajder, prezes zarządu Polbus-PKS Sp. z o.o. 1000 autobusów na dobę Nowy obiekt nie będzie - tak jak poprzedni - pełnił funkcji parkingu dla autokarów. - Parkingi będą przy ul. Hubskiej i Joannitów. Na 14 stanowisk na nowym dworcu autokary będą wjeżdżać i zaraz wyjeżdżać. Już teraz mamy zaplanowane 600 autobusów na dobę, a to daje nam jeszcze ok. 40 proc. rezerwy. W sumie więc nowy dworzec będziemy w stanie przyjąć ok. 1000 autokarów na dobę - wylicza Krzysztof Balawajder. Ulica Sucha (między Wroclavią a dworcem głównym PKP) stanie się bulwarem. Będzie można z niej wejść do budynków biurowych, sklepów i lokali gastronomicznych. Beata Śniechowska ambasadorką strefy Grand Kitchen 18% powierzchni najmu Wroclavii zostało przeznaczone na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie całorocznych zielonych ogrodów, które zajmą łącznie ponad 4 tys. mkw., na klientów czekać będzie strefa Grand Kitchen z potrawami z całego świata, serwowanymi przez najlepsze międzynarodowe i lokalne restauracje. Ambasadorką strefy Grand Kitchen, która regularnie będzie zapraszać wrocławian do odkrywania nowych smaków i nowych gastronomicznych doświadczeń, została Beata Śniechowska. Budowa Wroclavii, grudzień 2016 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) Ponad 90% powierzchni handlowej wynajęte na kilka miesięcy przed otwarciem. Budowa Wroclavii, grudzień 2016 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) Największe kino na Dolnym Śląsku Klienci będą mogli także odwiedzić jedną z 20 sal kina Cinema City, z salami VIP i pierwszą we Wrocławiu salą z technologią IMAX. Budowa Wroclavii, grudzień 2016 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) Budowa Wroclavii, grudzień 2016 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) 200 sklepów i 20 restauracji Nowy obiekt handlowo-biurowy będzie miał 71 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej pod wynajem. Na tej przestrzeni znajdzie się 200 sklepów, a wśród nich popularne, krajowe i międzynarodowe marki. Budowa Wroclavii, grudzień 2016 r., fot. Janusz Krzeszowski (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) Wśród najemców są m.in.: Zara, H&M, Massimo Dutti, CCC, Reserved, New Look). Klienci znajdą we Wroclavii także marki nieobecne dotąd w mieście: Forever 21 (rozpoznawalna na całym świecie marka modowa), Steve Madden (buty i torebki firmowane przez amerykańskiego kreatora mody), Loft 37 (unikalny polski koncept obuwniczy, umożliwiający m.in. zakup samodzielnie zaprojektowanych butów) oraz Vapiano (włoska kuchnia przygotowywana na oczach gości). We Wroclavii zagoszczą także przedstawiciele wrocławskiej gastronomii, m.in. Polish Lody, Pasibus czy Etno Cafe. Zakupy spożywcze będzie można zrobić w sklepach Carrefour i Biedronka; bieliznę kupić w sklepach Triumph, Intimissimi, Calzedonia czy Oysho; kosmetyki - w drogeriach Rossmann i Hebe; biżuterię - w sklepach Apart, Yes, W.Kruk, Verona i BijouBrigitte; elektronikę - w Media Markt i RTV Euro AGD. Artykuły wyposażenia wnętrz zaoferują salony marek Zara Home i Home&You, a artykuły sportowe - 4F i Go Sport. Ponadto, Wroclavia oferować będzie 20 różnorodnych restauracji, w tym między innymi nieobecny dotychczas w mieście, najnowszy koncept Vapiano. W kompleksie będą także biura na wynajem. Inwestycja za 240 mln euro W kwietniu 2016 r. na budowie pracowało 13 dźwigów i 630 pracowników - w kolejnych etapach będzie ich 2 tysiące. Budowa Wroclavii, kwiecień 2016 r., fot. Tomasz Walków (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) W kwietniu 2016 r. na terenie budowy galerii trwały zaawansowane prace naziemne. Rozpoczęły się prace na poziomie + 2. Pierwszy etap robót budowlanych na poziomie -2, -1 i 0 był już zakończony. W sumie obiekt będzie miał 2 poziomy pod ziemią i 5 na powierzchni. Budowa Wroclavii, kwiecień 2016 r., fot. Tomasz Walków (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć) Centrum handlowe będzie się nazywać Wroclavia - />>Wroclavia< łączy w sobie nowoczesnego ducha miasta z historyczną atmosferą - wyjaśnia Arnaud Burlin, dyr. zarządzający Unibail-Rodamco na Europę Centralną. ">
Budowa Wroclavii, kwiecień 2016 r., fot. Tomasz Walków (kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć)
Inspiracją był 300-letni dąb
To, jak będzie wyglądała nowa inwestycja, zaprezentowano 15 czerwca 2015 r. podczas konferencji prasowej w Muzeum Architektury. Na specjalnej interaktywnej makiecie pokazano dwa piętra i dwa poziomy podziemne.

Wratislavia – interaktywna makieta, fot. J.Ratajczak
– Inspiracją dla projektu było drzewo – dąb Przewodnik. Ten ponad 300-letni, zabytkowy okaz, który rośnie u zbiegu ulicy Borowskiej i Suchej na terenie inwestycji, zostanie wkomponowany w bryłę budynku i będzie witał gości przy wejściu głównym – mówi Marek Borkowski, dyr. IMB Asymetria Architects.

wizualizacja, źródło:inwestor
Galeria z ulami na dachu
Na dachu, po między zespołem biurowców, a częścią, gdzie będą restauracje, bary i wejście do kina – zaprojektowano tereny zielone z ogrodem. Inwestor podkreśla, że bliskie są mu rozwiązania ekologiczne. Dlatego w obiekcie ma być wykorzystywana zielona energia, a na dachu obiektu, w specjalnej strefie pszczelarium, mają być… ule dla pszczół.
Od ulicy Joannitów budynek będzie miał „zieloną fasadę” w formie pionowych całorocznych ogrodów – aż 65 % całej zaplanowanej zieleni znajdzie się właśnie tutaj.

wizualizacja, źródło:inwestor
13 mln klientów rocznie
Kierowcy otrzymają do swojej dyspozycji 2300 miejsc parkingowych. Na rowerzystów czekać będą miejsca parkingowe na zewnątrz, jak i kryty parking w środku budynku (400 miejsc parkingowych dla rowerów). Według szacunków inwestora obiekt będzie miał 13 mln klientów rocznie, a pracę możne tam znaleźć 1500 osób.
Obiekt został zaprojektowany przez polską pracownię IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe, gmachy użyteczności publicznej, kultury oraz sztuki. Wystrój wnętrz Wroclavii opracowuje paryska pracownia Saguez&Partners.

wizualizacja, źródło:inwestor
Wrocław pierwszy po Warszawie
Unibail-Rodamco jest notowaną na giełdzie europejską spółką inwestycyjną oraz developerską. Głównym obszarem jej działalności biznesowej są duże centra handlowe w głównych stolicach i ośrodkach europejskich, a poza tym biura oraz centra konferencyjne i wystawowe, dotychczas realizowane we Francji. Obecnie jest właścicielem 82 najlepszych obiektów handlowych w największych miastach europejskich.
Grupa skupia się na nieruchomościach komercyjnych wysokiej jakości, które odpowiadają zapotrzebowaniu klientów oraz aktualnym oczekiwaniom stawianym przez nowoczesną architekturę i zagospodarowanie urbanistyczne. Firma jest obecna w 12 krajach UE i dysponuje aktywami, których wartość na koniec 2014 roku wyniosła 34,6 miliardów euro.
W Polsce do firmy Unibail-Rodamco należą m.in. warszawskie centra handlowe: Arkadia, Galeria Mokotów oraz Galeria Wileńska. Unibail-Rodamco jest również inwestorem w Złotych Tarasach.