Jest przetarg na remont ostatniego odcinka ul. Otyńskiej

Ulica Otyńska na prawie całej długości już zmieniła się nie do poznania. Prace na sąsiadującej ul. Fabrycznej są na finiszu. Jednak, żeby ten ważny łącznik na Muchoborze spełniał swoją funkcję, musi połączyć się z ul. Traktatową i przekroczyć przejazd kolejowy. Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiły przetarg na remont ostatniego fragmentu Otyńskiej. Roboty kolejowe też ruszyły. 

  • Ulica Otyńska zmieniła się już po remoncie. Teraz ma połączyć się z Traktatową.


Przypomnijmy. Pod koniec 2019 r. udostępniono do ruchu przebudowaną ulicę Otyńską, prace na sąsiadującej ul. Fabrycznej mają trwać jeszcze do kwietnia.

Zobaczcie na filmie, jak się zmieniła.

Teraz Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przebudowę ostatniego fragmentu ulicy. Przetrag jest w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Potencjalni wykonawcy mają czas na zgłaszanie ofert do 6 kwietnia. Zadanie polega na przebudowie około 70 metrów, gdzie Otyńska łączy się z Traktatową i dochodzi do przejazdu kolejowego oraz zaprojektowaniu na razie przebudowy kanalizacji na samej Traktatowej. Wrocław teraz wybuduje tam drogę, ciąg pieszo-rowerowy, ustawi oświetlenie drogowe.

Do połączenia ulic zostanie już tylko przebudowa przejazdu. I tutaj dobra wiadomość także od PKP PLK. Spółka właśnie rozpoczęła realizację przebudowy przystanku kolejowego Wrocław Muchobór, który uwzględnia również remont przejazdu.

– Wykonawca rozpoczął przygotowania do inwestycji. Rozbuduje przystanek Wrocław Muchobór. Perony będą wyższe i dłuższe i co najważniejsze – bardziej wygodne dla pasażerów. W planach jest też przebudowa przejazdu kolejowego. Po zakończeniu inwestycji będzie on otwarty, a zamknięcia nastąpią tylko podczas przejazdu pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Kiedy inwestycje miejskie i PKP się zakończą, powstanie droga alternatywna dla ciągu ul. Robotniczej i Strzegomskiej oraz łącznik ze Starego Miasta do Wrocławskiego Parku Technologicznego.



Zgłoś uwagę