Przypomnijmy. Ulica Otyńska na prawie całej długości już zmieniła się nie do poznania. Podobnie jak sąsiadująca ul. Fabryczna. Jednak, żeby ten ważny łącznik na Muchoborze spełniał swoją funkcję, musi połączyć się z ul. Traktatową i przekroczyć przejazd kolejowy.
Wrocławskie Inwestycje są w trakcie przetargu na budowę ostatniego fragmentu Otyńskiej. Właśnie otwarto oferty, do postępowania zgłosiły się trzy firmy. Trwa ich sprawdzanie pod kątem formalnym.
Zobaczcie na filmie, jak się zmieniła.
Przetarg jest w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Zadanie polega na przebudowie około 70 metrów, gdzie Otyńska łączy się z Traktatową i dochodzi do przejazdu kolejowego, oraz zaprojektowaniu na razie przebudowy kanalizacji na samej Traktatowej (przebudowa ulicy jest projektowana osobno). Wrocław wybuduje tam drogę, ciąg pieszo-rowerowy, ustawi oświetlenie drogowe.
Do połączenia ulic zostanie już tylko przebudowa przejazdu. I tutaj dobra wiadomość także od PKP PLK. Spółka realizuje już przebudowę przystanku kolejowego Wrocław Muchobór, który uwzględnia również remont przejazdu.
– Wykonawca rozbuduje przystanek Wrocław Muchobór. Perony będą wyższe i dłuższe i co najważniejsze – bardziej wygodne dla pasażerów. W planach jest też przebudowa przejazdu kolejowego. Po zakończeniu inwestycji będzie on otwarty, a zamknięcia nastąpią tylko podczas przejazdu pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Kiedy inwestycje miejskie i PKP się zakończą, powstanie droga alternatywna dla ciągu ul. Robotniczej i Strzegomskiej oraz łącznik ze Starego Miasta do Wrocławskiego Parku Technologicznego.