Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie można załatwić w urzędach. Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić.
Struktura strony nie odzwierciedla podziałów urzędowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.
System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, można dowiedzieć się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).