wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wiadomo, ile będzie kosztował ostatni odcinek TAT na Nowy Dwór

Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Firma Skanska za 72 mln zł wybuduje m.in.: torowisko, pętlę tramwajowo-autobusową oraz parking park&ride.

Reklama

Rekordowe zainteresowanie budową trzeciego etapu trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. 13 firm złożyło oferty w przetargu na budowę odcinka wzdłuż ul. Rogowskiej do pętli na Nowym Dworze. Wiadomo już, że wykonawcą będzie firma Skanska, która wykona prace za 72 mln zł. 

Wspomniany odcinek ma 1,7 km długości. Przetarg zakłada również budowę 1,8 km drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego oraz 2,8 km chodników. Ponadto wykonawca wybuduje przejazdy rowerowe, cztery pary przystanków komunikacji miejskiej, dwa stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych na pętli, park&ride na 70 miejsc (w tym trzy miejsca dla niepełnosprawnych).

– To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór – napisał na Facebooku prezydent Jacek Sutryk.

Przebudowane zostaną także sieci podziemne i drenaż. Na pętli pojawi się tor odstawczy dla tramwajów awaryjnych.

TAT podział na odcinki realizacyjne, źródło: Wrocławskie Inwestycje

– Zakres prac MPWiK będzie spory. Chyba najbardziej skomplikowaną rzeczą przy trzecim etapie będzie drenaż, gdyż teren jest grząski – zauważa Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. I dodaje, że dzięki budowie tramwaju na Nowy Dwór pojawi się zieleń na pętli. – Teraz to betonowy plac, a my zasadzimy ponad 100 drzew.

Oferty w przetargu złożyło 13 firm. Najtańszą propozycję – Skanska S.A., która chce wykonać prace za 72,5 mln zł. Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum Rubau Polska sp. z o.o. oraz  Construcciones Rubau S.A. Miasto planuje przeznaczyć 77 mln zł (56,5 mln zł z zakresu gminy Wrocław i 21,2 mln zł z zakresu MPWiK).

– To rekordowa liczba ofert, jakie otrzymaliśmy na wykonanie zadania. Najtańsza oferta zakłada realizację inwestycji w kwocie o 5 mln zł niższej niż planowany budżet. Teraz czeka nas kilka miesięcy analiz złożonych ofert – wyjaśnia Świercz. 

Tramwajem na Nowy Dwór w 2023 r.

Trasa autobusowo-tramwajowa, łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, ma powstać do 2023 r. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty – nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.

Czytaj także: Szczątki ludzkie na budowie torowiska. To prawdopodobnie ofiary cholery

– W przyszłym tygodniu rozpoczniemy prace w pasie rozdziału na ul. Strzegomskiej. Tam będziemy działać przy układaniu torowiska oraz przy sieci podziemnej. Działamy też na odcinku ul. Babimojskiej i Strzegomskiej, gdzie chcieliśmy puścić ruch samochodowy na przełomie kwietnia i maja. Jednakże z powodu zachorowania części pracowników na COVID-19 ten termin zostanie przesunięty – wyjaśnia Świercz.

Podobna sytuacja jest przy budowie wiaduktu na ul. Smoleckiej, gdzie koronawirus wpłynął na liczbę osób pracujących przy filarze obiektu. Wrocławskie Inwestycje czekają też na MPK, które wkrótce będzie mogło wznowić przebudowę torowiska na ul. Złotoryjskiej przy Dolmedzie, gdzie odnaleziono szczątki ludzkie. Prace archeologiczne wstrzymały remont na kilka tygodni. Te mają zakończyć się 17 kwietnia i torowcy wrócą do pracy.

Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl