Odnowione tory między tymi wrocławskimi stacjami zapewnią sprawne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych w kierunku: Opola, Krakowa, Warszawy, Przemyśla. Podczas robót utrzymano ruch pociągów po jednym torze. Pracowała specjalistyczna maszyna AHM. To sprzęt, który skraca czas robót, gdyż umożliwia szybką wymianę podtorza bez konieczności demontażu toru.
Od lipca do września prace były wykonywane na jednym, a od września na drugim torze. Wymieniono ok. 11 km szyn oraz 5 słupów sieci trakcyjnej. Ważne dla dobrego utrzymania linii było poprawienie odwodnienia. Wartość przeprowadzonych robót to 10,6 mln zł. Prace były finansowane ze środków własnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zarządca linii kolejowych zastanawia się też nad przyszłością i kształtem całego Wrocławskiego Węzła Kolejowego po roku 2020. Chodzi m.in. o powrót pociągów na dworzec Wrocław Świebodzki, rozbudowę samego węzła, budowę połączenia na lotnisko, czy przebudowę linii średnicowej. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie studium wykonalności dla tych inwestycji.
Czytaj więcej: Jak się zmieni węzeł kolejowy - PKP ogłosiła przetarg na studium