Wyniki, niezła gra, wyprzedanie stadionu kilka dni przed hitowym meczem z Legią i wreszcie wysokie zwycięstwo ze stołeczną Legią - to wszystko przełożyło się na wzrost publikacji medialnych na temat klubu. Pierwsze miejsce w rankingu przygotowanym przez PSMM Monitoring & More zajęła Legia Warszawa. Klub z Łazienkowskiej w październiku rozegrał mecz w Alkmaar, który odbił się szerokim echem ze względu na wydarzenia pomeczowe.
Warto podkreślić, że Śląsk był najczęściej obecny na okładkach gazet. Trzecie miejsce w zestawieniu zajął poznański Lech.
W kwestii social mediów, klub odnotował znaczący wzrost na trzech płaszczyznach. Z raportu PSMM Monitoring & More Śląsk zanotował największy wzrost liczby obserwujących na Facebooku w stosunku do poprzedniego miesiąca. WKS znajduje się w czołówce klubów z interakcjami na portalach X (dawniej Twitter) - 3. miejsce za Legią i Lechem oraz TikToku - 2. miejsce za Widzewem Łódź.
– Drugie miejsce w raporcie medialności bez wątpienia cieszy, jednak nie zamierzamy spoczywać na laurach i nadal pracujemy dalej, podobnie jak piłkarze trenera Jacka Magiery na boisku. Duże słowa uznania należą się także kibicom WKS-u, bo nie mamy wątpliwości, że bez naszych fanów szalenie ciężko byłoby osiągnąć takie wyniki. Dziękujemy! – mówi Jędrzej Rybak, rzecznik prasowy Śląska Wrocław.
O analizie PSMM Monitoring & More
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com (X), Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.