Firma Budimex ( około 122 mln złotych) i Intercor (około 184 mln zł) chce zaprojektować i wybudować trasę tramwajową wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z przebudową wiaduktu na Długiej i budową zintegrowanego węzła przesiadkowego. Takie oferty złożyły już w trzecim przetargu na tę inwestycję. Tym razem jednak postępowanie zostało podzielone na części. Mimo trudnej sytuacji na rynku budowlanym dzięki temu zabiegowi ceny spadły. Ciągle jednak przekraczają zakładany budżet.
– Komisja teraz przede wszystkim skupia się na analizie formalnej ofert. Jednak na gorąco można powiedzieć, że są one ciekawsze niż w poprzednich postępowaniach – ocenia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Przypomnijmy, że we wcześniejszym przetargu propozycje wykonawców przekraczały planowany budżet nawet o 120 milionów złotych. Teraz jest to około 40 milionów, a oprócz miasta w zadaniu partycypuje jeszcze PKP PLK.
Decyzje ostateczne jeszcze nie zapadły, bo przetarg jest na etapie analizy. Władze miasta jednak już od czerwca rozmawiają z Ministerstwem Rozwoju na temat zwiększenia dofinansowania na inwestycje transportowe we Wrocławiu.
Inwestycja w liczbach
- 7,4 km pojedynczego nowego toru
- 5,4 nowych i przebudowanych dróg
- 17 przebudowanych skrzyżowań
- 5,7 nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
- 31 przystanków (w tym 21 nowych)