Tramwaj przez Popowice - jest drugi przetarg

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły drugi przetarg na wykonawcę trasy tramwajowej na Popowice.  Trasa będzie miała 3,8 kilometra. Poza torowiskiem powstaną zintegrowane przystanki z PKP, nowa stacja zasilania i trasy rowerowe oraz ekrany akustyczne. 

  • No trasa tramwajowa na Popowice


Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na budowę trasy tramwajowej przez Popowice zgłosiły się 4 firmy. Wszystkie cztery oferty przekraczały założenia budżetowe, a w dodatku te najtańsze miały błędy formalne. Dlatego konieczne było unieważnienie postępowania. Bardzo szybko udało się ogłosić drugi przetarg. 19 kwietnia został opublikowany w dzienniki urzędowym Unii Europejskiej. Miejska Spółka czeka na oferty do 29 maja. Jeśli postępowanie pójdzie zgodnie z planem trasa powinna być gotowa na koniec 2020 roku. 

Przypomnijmy. Nowa trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Od tego miejsca zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej.

Wyzwaniem dla wykonawców jest przebudowa wiaduktu kolejowego. Powstanie tam węzeł przesiadkowy dla osób, które do miasta dojeżdżają koleją z Trzebnicy, Jelcza, Wojnowa, Psiego Pola. Zejdą z peronu wprost na przystanek tramwajowy i autobusowy. 

Obok siedziby ZDiUM znajdzie się nowa stacja zasilania. Druga, ta na ul. Milenijnej, będzie przebudowana. W ramach inwestycji zostanie zwiększona także moc stacji prostownikowej „Cybulskiego”.

Za nowym wiaduktem tramwaj pojdzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa  kończy się „wpięciem”  w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką. W sumie to 3,8 km.

Monika Kozłowska-Święconek z Departament Zrównoważonego Rozwoju: – Nowa trasa ma dwie ważne funkcje. Obsługuje mieszkańców osiedli Popowiece i Szczepin, któzy do tramwaju będą mieli nie więcej niż 5 minut pieszo. Po drugie to alternatywa dla trasy tramwajowej biegnącej ulicą Legnicką. Między placem Jana Pawła II a Leśnicą torowisko ma prawie 15 km. Na olbrzymim odcinku tej trasy nie mamy możliwości wprowadzenia rozwiązania awaryjnego, poprowadzenia ruchu inną drogą.

Inwestycja w liczbach

  • 7,4 km pojedynczego nowego toru
  • 5,4 nowych i przebudowanych dróg
  • 17 przebudowanych skrzyżowań
  • 5,7 nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
  • 31 przystanków (w tym 21 nowych)
Zgłoś uwagę