Jest przetarg na nową trasę tramwajową przez Popowice

Trasa tramwajowa na Popowice będzie miała 3,8 km. Poza torowiskiem powstaną zintegrowane przystanki z PKP, nowa stacja zasilania i trasy rowerowe oraz ekrany akustyczne. Właśnie został ogłoszony przetarg na o zadanie.

  • No trasa tramwajowa na Popowice

  • Bardzo się cieszę, że rozpoczynamy budowę nowej linii tramwajowej przez Popowice. Zmieni ona zupełnie układ komunikacyjny tej części Wrocławia, odciąży także ul. Legnicką poprawiając jakość podróżowania. Specyfiką tej trasy będzie połączenie z liniami kolejowymi poprzez dwa zintegrowane węzły przesiadkowe - powiedział Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

  • Początek nowej linii tramwajowej zaplanowano u zbiegu ulic Mieszczańskiej, Dmowskiego i Sikorskiego


Nowa trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Od tego miejsca zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej. Wrocławskie Inwestycje własnie ogłosiły przetarg na tę inwestycję. Termin składania ofert mija 28 grudnia 2017 roku. 

Wyzwaniem dla wykonawców jest przebudowa wiaduktu kolejowego.- Powstanie tu węzeł przesiadkowy dla osób, które do miasta dojeżdżają koleją z Trzebnicy, Jelcza, Wojnowa, Psiego Pola. Zejdą z peronu wprost na przystanek tramwajowy i autobusowy. To będzie bardzo wygodne rozwiązanie - mówi Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki.

Obok siedziby ZDiUM znajdzie się nowa stacja zasilania. Druga, ta na ul. Milenijnej będzie przebudowana. W ramach inwestycji zostanie zwiększona także moc stacji prostownikowej "Cybulskiego".

Za nowym wiaduktem trwamwaj pojdzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa  kończy się „wpięciem”  w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką. W sumie to 3,8 km.

Monika Kozłowska-Święconek, Departament Zrównoważonego Rozwoju: - Nowa trasa ma dwie ważne funkcje. Obsługuje mieszkańców osiedli Popowiece i Szczepin, któzy do tramwaju będą mieli nie wiecej niż 5 minut pieszo. Po drugie, to alternatywa dla trasy tramwajowej biegnącej ulicą Legnicką. Między placem Jana Pawła II a Leśnicą torowisko ma prawie 15 km. Na olbrzymim odcinku tej trasy nie mamy możliwości wprowadzenia rozwiązania awaryjnego, poprowadzenia ruchu inną drogą.

Szacunkowa wartość robót budowlanych to około 130 milionów złotych. Zadanie stara się o finansowanie ze środków Unii Europejskiej. Wniosek jest na etapie oceny merytorycznej.

- To najważniejszy projekt we wrocławskiej komunikacji od kilkudziesięciu lat - akcentuje Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. - W przyszłym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na to przedsięwzięcie. Umowę z jego wykonawcą chcelibyśmy podpisać na początku 2018 roku.

Inwestycja w liczbach

  • 7,4 km pojedynczego nowego toru
  • 5,4 nowych i przebudowanych dróg
  • 17 przebudowanych skrzyżowań
  • 5,7 nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
  • 31 przystanków (w tym 21 nowych)

 

Zgłoś uwagę