wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:45

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. Konsultacje w sprawie uporządkowania parkowania na Biskupinie i Sępolnie
  6. Porządkowanie parkowania na Biskupinie i Sępolnie: koncepcja
Porządkowanie parkowania na Biskupinie i Sępolnie: koncepcja

Na większości uliczek Biskupina i Sępolna piesi mają problem z chodzeniem po chodnikach, bo zastawione są one zaparkowanymi samochodami. Wydział Inżynierii Miejskiej w magistracie przygotował dwie propozycje, jak zwrócić pieszym chodniki, ale tak, aby kierowcy mieli gdzie zostawić swoje auta.

Teoretycznie ruch na większości uliczek Biskupina i Sępolna powinien wyglądać tak, że po obu stronach ulicy jest chodnik, przeznaczony tylko dla pieszych, a jezdnie są dwukierunkowe. W praktyce wygląda to całkiem inaczej. Chodniki są gęsto zastawione zaparkowanymi samochodami, a piesi są zmuszeni do chodzenia po jezdni, dodatkowo muszą uważać na jeżdżące nią samochody. To powoduje sporo niebezpiecznych sytuacji.

ZOBACZ MAPĘ:

  • niebieska przerywana linia oznacza obszar objęty opracowaniem
  • kolor żółty – miejsca, gdzie piesi mają utrudniony ruch
  • kolor czerwony – miejsca, gdzie chodniki są zastawione przez auta

PROPONOWANE KONCEPCJE

  • WPROWADZENIE ORGANIZACJI RUCHU W FORMIE STREFY ZAMIESZKANIA

Organizacja taka oznacza możliwość poruszania się pieszych całą szerokością ulicy. Na kierowców nakłada ograniczenie maksymalnej prędkości do 20 km/h. Dodatkowo pozwala parkować tylko w miejscach wskazanych osobnym oznakowaniem.

  • WPROWADZENIE RUCHU JEDNOKIERUNKOWEGO – NAPRZEMIENNIE NA KOLEJNYCH OSIEDLOWYCH ULICACH

Takie rozwiązanie pozwala przeznaczyć większą szerokość ulicy dla pieszych oraz dla wyznaczenia miejsc postojowych, ograniczając ich deficyt.

W tej propozycji Wydział Inżynierii Miejskiej proponuje dwa warianty.

  • Wariant I: parkowanie obustronne, chodnik jednostronny
  • Wariant II: parkowanie jednostronne, chodnik po obu stronach

PLUSY Z WPROWADZENIA TEGO ROZWIĄZANIA

  • Wprowadzenie przejrzystego układu ulic jednokierunkowych
  • Wprowadzenie strefy zamieszkania, dającej pierwszeństwo pieszemu poruszającemu się po jezdni
  • ,,Uwolnienie” chodnika do parkujących pojazdów
  • Ograniczenie prędkości przejazdu w strefie zamieszkania do 20 km/godz.
  • Zwiększenie liczby dostępnych miejsc parkingowych (wariant I)
  • Poprawa stanu nawierzchni chodników (remonty cząstkowe)

Parkowanie Sępolno Biskupin | Create infographics

MAPA Z PROPONOWANYMI ULICAMI JEDNOKIERUNKOWYMI NA BISKUPINIE I SĘPOLNIE. NA CZERWONO OZNACZONO PROPOZYCJĘ NOWYCH JEDNOKIERUNKOWYCH ULIC, NA NIEBIESKO – ISTNIEJĄCE.

PROPONOWANE ULICE DO PILOTAŻU

  • Abramowskiego
  • Kotsisa
  • Potiebni

SZACUNKOWE DANE O ILOŚCI LOKALI MIESZKALNYCH NA SĘPOLNIE I BISKUPINIE

Na wniosek mieszkańców zgłoszony w trakcie spotkania konsultacyjnego 15 października, publikujemy dane statystyczne dotyczące ilości lokali  mieszkalnych na osiedlach Biskupin i Sępolno

Ilości lokali mieszkalnych na osiedlach Biskupin i Sępolno from Wroclaw
Na podstawie tych danych oraz wskaźników przyjmowanych do celów statystycznych przez Biuro Rozwoju Wrocławia, a służących określaniu liczby samochodów na danym terenie należy przyjąć następujące przeliczniki:- Na jeden lokal mieszkalny przypada średnio 2,67 mieszkańca- Na jeden lokal mieszkalny przypada średnio 1,2 samochodu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl