W ramach zadania projektowego analizowane są dwa warianty przebudowy ulicy Opolskiej.
Wariant 1
Ta propozycja obejmuje taki przebieg trasy dla autobusów i tramwajów, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w istniejącą jezdnię. Przebudowa zaplanowana jest od przystanku Park Wschodni.
Nowa trasa tramwajowo-autobusowa ma być prowadzona śladem istniejącego torowiska aż do (mniej więcej) wysokości przystanku Głubczycka. Za nim TAT przechodzi na drugą stronę jezdni i jest prowadzona tamtędy aż do wysokości nowej pętli. W tym wariancie torowisko dwa razy musi przeciąć jezdnię, co może mieć wpływ na płynność ruchu, może też wydłużać podróż komunikacją zbiorową.
Nowa pętla, która ma powstać po południowej stronie, ma mieć oddzielne miejsca odstawcze dla tramwajów i dla autobusów, perony jednak zaplanowane są tak, aby ułatwić pasażerom przesiadanie się. Stara pętla zostanie jako wspomagająca.
Wariant 2
Tu trasa dla autobusów i tramwajów będzie przebiegać na całej długości po południowej stronie jezdni, choć miejscami wymagać będzie przesunięcia jej na północną stronę tej jezdni. To pozwoli na to, by komunikacja zbiorowa i jezdnia nie kolidowały ze sobą.
Opisywane rozwiązanie jest prostsze, bo zostanie zapewniony osobny pas dla komunikacji publicznej, nowa droga, wpływająca na poprawę płynności ruchu, oraz kompletne ścieżki dla pieszych i rowerów, z zielenią i systemem na wodę deszczową.
Stara pętla zostaje zachowana jako wspomagająca, a węzeł przesiadkowy będzie podobny jak w pierwszym wariancie.
Więcej informacji o obu wariantach znajduje się w opisie koncepcji.