wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - Partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:10

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Trwające konsultacje
  5. Jak odnowić ulicę Szczytnicką? Etap II
  6. Zgłoś opinię!

Zebrane opinie pomogą w opracowaniu koncepcji przebudowy ul. Szczytnickiej we Wrocławiu na odcinku od skweru Adolfa Marii Bocheńskiego do skrzyżowania z ul. Reja, wraz z placem na skrzyżowaniu ulic Szczytnickiej, Polaka, Ładnej, Reja, Nehringa i Skłodowskiej–Curie.

Zapoznaj się z rekomendacjami narady obywatelskiej, które znajdują się poniżej.

Jeśli masz do nich jakiś komentarz, przekaż go poprzez e-formularz zamieszczony na dole strony.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacje przyjęte

Rekomendacja 1

Działania realizowane w ramach przebudowy ulicy Szczytnickiej powinny mieć na celu:

  • stworzenie przestrzeni, w której zharmonizowane zostaną interesy wszystkich jej użytkowników, w szczególności
    • mieszkańców ul. Szczytnickiej i okolicznych ulic,
    • właścicieli i użytkowników nieruchomości innych niż mieszkalne (np. lokali handlowych i usługowych),
    • osób korzystających z ul. Szczytnickiej jako ciągu komunikacyjnego.
  • poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników przestrzeni (pieszych, rowerzystów, pasażerów i kierowców środków transportu zbiorowego i pojazdów prywatnych);
  • poprawę komfortu mieszkańców ulicy Szczytnickie, w tym ograniczenie hałasu, zanieczyszczeń generowanych przez transport i innych uciążliwości;
  • zapewnienie dostępności przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami (osób starszych, osób z niepełnosprawnością lub innych mających trwale lub czasowo naruszoną sprawność w zakresie mobilności czy percepcji).

Rekomendacja 2

Przyjęte rozwiązania w zakresie projektu ulicy Szczytnickiej (układu jezdni, małej architektury, roślinności), zastosowanych technologii, przebiegu i harmonogramu prac powinny uwzględniać interesy użytkowników ul. Szczytnickiej i ulic sąsiednich, zwłaszcza mieszkańców i właścicieli lokali handlowych i usługowych, na których wpływ mieć będzie przebudowa ulicy Szczytnickiej.

Rekomendacja 3

Wskazane jest uspokojenie ruchu w ciągu ulicy Szczytnickiej, w szczególności:  

  • ograniczenie liczby przejeżdżających pojazdów,
  • ograniczenie rzeczywistej prędkości przejeżdżających pojazdów,
  • wyeliminowanie ruchu pojazdów ciężkich (o całkowitej masie dopuszczalnej powyżej 3,5 t) z wyjątkiem środków komunikacji zbiorowej i pojazdów niezbędnej obsługi infrastruktury.

Rekomendacja 4

W celu realizacji rekomendacji 3 proponuje się ograniczenie ruchu na ulicy Szczytnickiej do pojazdów: uprzywilejowanych, mieszkańców, komunikacji zbiorowej, obsługi bytowej nieruchomości, dostaw do lokali oraz rowerzystów.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacja 5

Rekomenduje się zastosowanie rozwiązań, które podkreślą tożsamość ul. Szczytnickiej, zgodnie z propozycjami przedstawionymi przez projektanta w przekazanych uczestnikom narady prezentacjach, w tym w szczególności w zakresie:

  • oświetlenia (rozmieszczenia i wzorów lamp);
  • małej architektury (ławek, stojaków rowerowych, koszy na śmieci itp.);
  • drewnianej kostki w miejscu dawnej Łachy Szubienicznej;
  • charakterystycznej dla Zatumia kolorystyki kamienic, liternictwa szyldów itp.
  • roślinności opartej na motywie ogrodów różanych.
  • Jednocześnie apeluje się do Urzędu Miejskiego oraz Rady Osiedla o włączenie się w promocję przyjętych rozwiązań estetyzujących przestrzeń ulicy Szczytnickiej.

Rekomendacja 6

W przypadku realizacji koncepcji A rekomenduje się zastosowanie szlifowanej kostki brukowej i zastosowanie wtopionego (zlicowanego) krawężnika.

Rekomendacja 7

W przypadku realizacji koncepcji B rekomenduje się:

  • zlicowanie powierzchni chodnika i drogi rowerowej z zastosowaniem wtopionego krawężnika;
  • oddzielenie ruchu pieszego od rowerowego wraz ze zróżnicowaniem w miarę możliwości koloru nawierzchni chodnika i drogi rowerowej;
  • stworzenia ciągu pieszo-rowerowego wyłącznie na odcinkach, gdzie rozdzielenie ruchu jest niemożliwe ze względu na zbyt małą szerokość dostępnego pasa.

Rekomendacja 8

Zaleca się przeanalizowanie możliwości przeniesienie przystanku tramwajowego Reja (w kierunku do Ronda Reagana) w inne miejsce i wskazuje jako potencjalną lokalizację początek ul. M. Curie-Skłodowskiej naprzeciwko przystanku Reja dla ruchu w stronę ul. Wyszyńskiego.

Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej. Oleksandr Poliakovsky - wroclaw.pl
Makieta ulicy Szczytnickiej - praca w ramach narady obywatelskiej.

Rekomendacja 9

Rekomenduje się utworzenie co najmniej jednego dodatkowego przejścia dla pieszych w ciągu ul. Szczytnickiej (w przybliżeniu w połowie długości odcinka między Skwerem Adolfa Marii Bocheńskiego a Placem Benedykta Polaka) oraz kilku miejsc umożliwiających łatwe zejście z chodnika na jezdnię osobom z ograniczoną mobilnością i innym osobom ze szczególnymi potrzebami.

Rekomendacja 10

Za wskazane uznaje się przygotowanie przez Urząd Miejski wariantowych analiz organizacji ruchu samochodowego na okolicznych ulicach przy wprowadzeniu ograniczenia ruchu na ul. Szczytnickiej w celu wyboru rozwiązania, które zminimalizuje wzrost ruchu na ulicach Ładnej i Piwnej. Wybór najlepszego wariantu powinien być tematem osobnych konsultacji społecznych.

Reklama