Ulica Małachowskiego została zwężona z obu stron, od Dworcowej do Pułaskiego obowiązuje organizacja ruchu zastępczego. Obecnie są dwa pasy ruchu, przeniesiono również przejście dla pieszych.
– Odcinek na ulicy Małachowskiego to już czwarta z rzędu rowerowa inicjatywa, która jest pomysłem mieszkańców, jest to projekt wybrany w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Pozostałe odcinki, które udało się zrealizować to trasa od Dworca Świebodzkiego do ulicy Grabiszyńskiej, od Grabiszyńskiej do Świdnickiej, od Świdnickiej do Dworcowej i odcinek Dworcowa Pułaskiego. Wraz z budową tych dróg powstają nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe, dzięki czemu zwiększa się bezpieczeństwo – mówi Daniel Chojnacki oficer rowerowy.
ul. Małachowskiego Fot. J. Leja
Po obu stronach ulicy Małachowskiego rowerzyści pojadą jednokierunkowymi drogami rowerowymi o szerokości od 1,5 do 2 metrów. Od strony poczty powstanie chodnik, którego w tym miejscu brakowało, a piesi przechodzili wzdłuż ogrodzenia, co było bardzo niebezpieczne.
Spod poczty rowerzyści pojadą w stronę wiaduktu wyznaczonym pasem na jezdni, następnie będą mogli wjechać na odcinek pieszo-rowerowy.
ul. Małachowskiego przy budynku Poczty Polskiej Fot. J. Leja
Po przeciwnej stronie droga rowerowa znajdzie się na chodniku, na który rowerzyści wjadą z pasu rowerowego wyznaczonego na jezdni. Auta nie będą mogły parkować na chodniku, zostaną wyznaczone na to miejsca na jezdni.
W planach jest również stworzenie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego z ul. Pułaskiego i ul. Dworcową.
– Pojawienie się przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Małachowskiego i Dworcowej poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów – dodaje Daniel Chojnacki.
Fot. J. Leja
Nowa organizacja ruchu
Po ukończeniu prac remontowych i oddaniu odcinka do użytku drogi rowerowej zmieni się organizacja ruchu na ul. Małachowskiego. Planowane zmiany to m.in.:
- likwidacja śluzy wyjazdowej z parkingu poczty w zakresie lewoskrętu,
- likwidacja sygnalizacji przy ul. Dąbrowskiego,
- brak parkujących na chodniku aut.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wybrał spośród 5 firm ofertę firmy Radpol, która wykona zamówienie za kwotę 1,67 mln zł i udzieli na nie trzyletnią gwarancję.