MPK remontuje torowiska. Ruszają prace na kilku liniach

MPK Wrocław w sobotę (20 lutego) rozpoczyna remont torowiska w pobliżu zajezdni „Borek”. To trzecia z inwestycji torowych prowadzonych obecnie przez przewoźnika. Na pasażerów czekają zmiany w komunikacji.

  • Remont torowiska na Podwalu /fot. mat. prasowe

  • Remont torowiska na ul. Złotoryjskiej /fot. mat. prasowe

  • Remont torowiska na Podwalu /fot. mat. prasowe

  • Remont torowiska na ul. Złotoryjskiej /fot. mat. prasowe

  • Remont torowiska na ul. Złotoryjskiej /fot. mat. prasowe

  • Remont torowiska na Podwalu /fot. mat. prasowe


Sobotni remont rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej. Chodzi o miejsce znajdujące się pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ul. Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.

Wyeksploatowane szyny zostaną wymienione na nowe. Wymiany doczeka się też wyboista nawierzchnia przejazdu tramwajowego. Poprawiony zostanie również stan techniczny przejścia dla pieszych koło przystanku „Orla”.

MPK zapewnia, że utrudnienia dla pasażerów zostaną ograniczone do minimum. – Niemal przez cały czas trwania remontu będzie możliwe kursowanie tramwajów do pętli „Krzyki” i „Klecina”, bo zamknięta będzie tylko jedna nitka trasy. Dzięki specjalnej nakładce torowej tramwaje będą mogły przejeżdżać z jednego toru na drugi, co umożliwi wprowadzenie ruchu wahadłowego. Objazdy będą wprowadzone wyłącznie na czas montażu i demontażu tego urządzenia, ale będzie się to odbywało wyłącznie w weekendy – podkreśla Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.

Zielone torowisko przy Dolmedzie

Torowcy wkroczyli już na ul. Złotoryjską, która będzie łącznikiem pomiędzy trasą autobusowo-tramwajową na Nowy Dwór i ul. Legnicką. To kluczowe miejsce, gdyż tamtędy zostaną poprowadzone objazdy tramwajowe, gdy w tym roku rozpocznie się remont pl. Jana Pawła II.

Na ul. Złotoryjskiej MPK wymieni rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Legnicką (na wysokości przystanku „Dolmed”) oraz szyny – aż do skrzyżowania z ul. Strzegomską. Na tym odcinku powstanie wyciszone zielone torowisko.
Zakres prac kończy się w miejscu, w którym rozpoczyna się plac budowy TAT. Terminy zakończenia robót na obu budowach są skoordynowane, więc podróżni nie muszą przejmować się zmianą tras ani rozkładów jazdy. MPK prace planuje zakończyć w marcu tak, by tramwaje mogły pojechać ul. Złotoryjską gdy tylko zakończy się pierwszy etap budowy trasy na Nowy Dwór.

Prace na Podwalu

MPK kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej. W ubiegłym roku wymieniło rozjazd od strony ul. Świdnickiej. Tym razem chodzi o rozjazd pozwalający na skręt tramwajom jadącym od pl. Orląt Lwowskich w ul. Sądową i odwrotnie.

ZOBACZ TEŻ: Remont torów w centrum Wrocławia [ZDJĘCIA]

– Stary rozjazd wykorzystywany jest przy objazdach tramwajów. Teraz zastosujemy tam rozwiązania, które są obecnie standardem – tłumaczył Bartosz Naskręski z MPK Wrocław. – Chodzi o mechanizm elektroniczny, dzięki któremu motorniczy naciskając przycisk przestawia zwrotnicę w lewo lub w prawo.

Ponadto, rozjazd zostanie w całości odwodniony. Przy intensywnym deszczu nie powinnno dochodzić do jego zalewania, co uniemożliwiłoby przejazd składu. 

– Obecnie nie kursuje tamtędy żadna linia tramwajowa, nie będzie więc objazdów. Nie zamykamy też ruchu aut ani pieszych. Wygrodzimy tylko część jezdni, na której będą prowadzone roboty. Kierowcy oraz przechodnie będą musieli po prostu tylko trochę bardziej uważać podczas przemieszczania się w pobliżu – zaznacza Naskręski.

Tutaj również prace potrwają według planu do końca marca.

Zmiany w komunikacji MPK

Ze względu na remont na ul. Powstańców Śląskich od 20 lutego MPK wprowadza zmiany dotyczące m.in. kursowania tramwajów linii 2, 6 i 17 oraz autobusów linii 702. 

Szczegóły zmian można znaleźć TUTAJ – 20 lutego – remont torowiska na skrzyżowaniu ulicy Powstańców Śląskich i Kutnowskiej.



Zgłoś uwagę