Ryanair chce we Wrocławiu zatrudnić do 100 inżynierów. Szuka specjalistów lotniczych oraz początkujących, bez doświadczenia w branży, oferując im przeszkolenie. - Wcześniejsze doświadczenie nie jest wymagane. Nasza Akademia Inżynierska zapewnia specjalistyczne szkolenia, aby wyposażyć kandydatów w niezbędne umiejętności, które pozwolą im szybko wkroczyć na ścieżkę kariery - informuje Ryanair.
Przewoźnik zachęca: "bez względu na to, czy jesteś doświadczonym inżynierem, czy chcesz dopiero rozpocząć karierę w naszej akademii szkoleniowej, może to być dla Ciebie idealna ścieżka rozwoju".
Czy nadajesz się do serwisowania samolotów
– Ryanair powiększa swój zespół inżynierów we Wrocławiu i obecnie zatrudnia zarówno doświadczonych inżynierów lotniczych, jak i tych, którzy chcą dopiero rozpocząć karierę w lotnictwie. Nasza baza we Wrocławiu oferuje możliwość zdobycia praktycznych umiejętności technicznych i zbudowania owocnej kariery — informuje Alicja Wójcik-Gołębiowska, Head of Comms CEE & Baltics w Ryanair.
Każdy samolot musi przechodzić przeglądy. Ich częstotliwość określa producent. Kluczowe są trzy czynniki: wiek maszyny, liczba wylatanych godzin oraz liczba startów i lądowań. Przeglądy są różne, od krótkich parodniowych, aż po 23-dniowe.
Z punktu widzenia bezpieczeństwa, nie ma znaczenia, czy lecimy samolotem wyprodukowanym w 2025 roku czy w 2005. Ta starsza maszyna musiała przechodzić wszystkie przeglądy i każda część, która się zużyła, została wymieniona.
Samolot, który nie ma dokumentów zaświadczających o tym, że w odpowiednim czasie przeszedł przegląd, nie zostanie dopuszczony do ruchu. A tych dokumentów nie będzie miał, jeśli podczas przeglądu nie zostaną przejrzane i wymienione wszystkie podzespoły, które tego wymagają.
Jak wygląda praca w hangarze serwisowym Ryanaira
Wroclaw.pl miał okazję odwiedzić Wroclaw Aircraft Maintenance Services w 2023 i 2024 roku. Za pierwszym razem Ryanair miał dwa hangary, za drugim już cztery - oznacza to, że może serwisować jednocześnie cztery samoloty.
Zobacz zdjęcia z bazy serwisowej Ryanaira
Galeria zdjęć
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Fot. Bartosz ChochołowskiWroclaw Aircraft Maintenance Services, w skrócie WAMS, czyli wrocławska baza serwisowa Ryanaira. Zdjęcie z 2023 roku
Zobacz krótki filmik z 2024 roku, gdy Ryanair uruchomił we Wrocławiu kolejne dwa hangary:
Serwisowanie samolotu to specyficzny i bardzo skodyfikowany proces. Są procedury, które wynikają z przepisów obowiązujących wszystkich lotniczych przewoźników oraz wewnętrzne zasady.
Każda część, nawet najmniejsza śrubka jest zewidencjonowana, a po zdemontowaniu ma swoje miejsce na jednej z półek. Odnotowane jest, kto ją zdemontował, kto zamontował, natomiast nie montuje się żadnej części, która nie jest zatwierdzona przez producenta samolotu.
Zobacz, jak o swojej pracy opowiadają ludzie z WAMS:
Praca każdego człowieka jest kontrolowana. Kontrolowany jest również ten, który kontroluje. Na koniec bowiem wszystko zatwierdza superwizor certyfikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Weźmy na przykład mechanika samolotowego. Jest mechanik-stażysta, który pracuje pod nadzorem. Wyżej w hierarchii jest mechanik II klasy, który również jest nadzorowany. Samodzielnie pracuje mechanik I klasy, jednak nie oznacza to, że jego praca jest poza kontrolą.
Hangary Ryanaira na wrocławskim lotnisku:
Nad nim stoi mechanik wspomagający. Jednak nawet on nie jest na szczycie hierarchii, bo są jeszcze mechanicy licencjonowani przez ULC, którzy dbają, aby wszystko przebiegło zgodnie z procedurami. Pracę całego zespołu zatwierdza superwizor. Bez jego zgody samolot nie wróci na pas startowy.
Wymontowanie i zamontowanie każdej części jest opisane i opatrzone kilkoma podpisami – zgodnie z hierarchią. Kto wymienił i z jakiego powodu. Narzędzia również są ewidencjonowane, każde ma swoje miejsce, na które wraca po użyciu.