To już drugie spotkanie we Wrocławiu w podobnej konwencji, w ciągu ostatnich tygodni. W maju w Ogrodzie Botanicznym odbył się biznesowy spacer – „Mentoring Walk.” Co sprawia, że dzielenie się doświadczeniem z innymi zyskuje taką popularność?
W tegorocznej edycji udział wzięły 34 pary mentoringowe, łącznie 68 osób.
- Jest to wydarzenie jednodniowe, natomiast zawiązywane tutaj relacje trwają. Po poprzedniej edycji z 2019 roku kilka osób mówiło, że zmieniło im się kompletnie życie zawodowe. To działa również trochę na zasadzie poczty pantoflowej, sieci kontaktów – dodaje Anna Berczyńska.
Liczy się motywacja i inspiracja
„Mentoring Talks” opiera się na prostej formule. Pierwszym etapem jest skrupulatna i przemyślana rekrutacja zarówno mentorów, jak i uczestników. Są oni do siebie dobierani indywidualnie, na podstawie ściśle określonych kryteriów doboru. Chodzi o zbudowanie wartościowej relacji opartej na podobieństwach i doświadczeniach mentora, które pokrywają się z aspiracjami uczestnika.
W kolejnym etapie mentorzy i uczestnicy spotykają się podczas całodniowego wydarzenia. Składa się ono z dwóch części. Najpierw na scenie występują doświadczeni trenerzy. Po zaczerpnięciu garści inspiracji i motywacji, uczestnicy spotykają się na indywidualnych sesjach z dobranymi im w pary mentorami.
Młodym ludziom potrzebna jest otwartość na zmiany i szybka adaptacja
Inicjatywa „Mentoring Talks” odbywa się pod patronatem prezydenta Wrocławia. Cieszy się też silnym wsparciem ze strony biznesowych i akademickich środowisk Wrocławia. Wśród głównych partnerów wydarzenia jest ARAW i portal www.wroclaw.pl, uniwersytet SWPS, JILL, Schaeffler, Concordia Design, kancelaria Wiatr i Parnetrzy, HooF, Grupa K+ i inni.
Do projektu w roli mentorów zgłaszają się liderzy i managerowie z bogatym doświadczeniem i wieloletnim stażem.
Wydarzenie odbyło się 4 czerwca 2022 w przestrzeniach użyczonych przez Concordia Design na Wyspie Słodowej.
Będzie kolejna edycja Mentoring Walks
- Już dzisiaj wiemy, że zrobimy następną edycję. Myślimy również o projektach skierowanych do tych, którzy dopiero zadebiutują na rynku pracy - studentów, uczniów szkół średnich - mówi Anna Berczyńska.