Dworzec Nadodrze był wystawiony na sprzedaż za ponad 14 mln zł. W kwietniu Polregio S.A., które było jego właścicielem, sprzedało ten obiekt. Jednak, ponieważ umowa sprzedaży była poufna, dopiero teraz ujawniono, kto kupił tę nieruchomość i ile za nią zapłacił. Okazało się, że nabywcą jest katowicka firma DL Invest Group XLVII sp. z o.o., która kupiła dworzec za cenę blisko 14,7 mln zł netto.
Nowy właściciel jest inwestorem działającym na rynku nieruchomości komercyjnych, do których należą centra logistyczne i biurowe oraz parki handlowe.
Sprzedany nie tylko budynek dworca
Na sprzedaż wystawione było prawo użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej zabudowanej o powierzchni ponad 12 tys. mkw., położonej we Wrocławiu przy placu Staszica 50 wraz z prawem własności budynków, które się tam znajdują.
Należą do nich: dworzec o powierzchni ponad 5,5 tys. mkw., który został wzniesiony w 1868 r., a także budynek biurowy z wiatą o powierzchni ponad 18 mkw. oraz budynek ekspedycji towarowej o powierzchni ponad 370 mkw. – oba wybudowane w 1921 r.
W skład nieruchomości wchodzi również sieć wodociągowa i kanalizacyjna, droga, chodniki dla pieszych, mur oporowy, plac ładunkowy, dwie rampy, oświetlenie oraz płot metalowy z bramą.
Nowy właściciel sam będzie mógł zdecydować, co tam w przyszłości powstanie. Teren ten nie jest bowiem objęty miejskim planem zagospodarowania przestrzennego. Nie może tylko wyburzyć istniejących już budynków.
Drugi co do wielkości dworzec we Wrocławiu
Dworzec Nadodrze to drugi co do wielkości dworzec kolejowy we Wrocławiu. Został oddany do użytku w 1868 roku. W tym też roku przejechał tamtędy pierwszy pociąg. Budynek z nieotynkowanej cegły, o długości 190 m, nawiązuje bryłą i rzutem do schematów pałaców renesansowych. Przetrwał do dziś w stanie nienaruszonym za wyjątkiem kilku ingerencji w jego wnętrza. W 1977 r. został wpisany do rejestru zabytków.
Obecnie korzystają z niego osoby, które jadą pociągiem w kierunku Trzebnicy, Ostrowa Wielkopolskiego, Kluczborka lub Warszawy.
Pod stacją znajduje się przejście podziemne łączące teren byłych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego z terenem przylegającym do zaplecza zajezdni tramwajowej. Przebiega ono łukowato pod 20 torami.