Globalny startup do zarządzania rekrutacją, platforma edukacyjna dla największych światowych korporacji czy aplikacja VR dla Davida Lyncha – to tylko niektóre produkty tworzone przez poznańską spółkę Bitnoise. Przedstawiciele firmy podkreślają, że tego typu projekty wymagają wysokiej jakości tworzonego oprogramowania, stabilności zespołów oraz świetnie wyszkolonych inżynierów.
Przez wiele lat firma koncentrowała się na budowaniu zespołów w Poznaniu, jednak zarówno rozwój biznesu, jak i popularność pracy zdalnej skłoniły właścicieli do inwestycji we Wrocławiu.
Według niego, istotną rolę odgrywa również komunikacja między dwoma miastami. Zarówno samochodem, jak i koleją podróż trwa około dwóch godzin, dzięki czemu nawet jednodniowa wizyta nie sprawia najmniejszych problemów.
Bitnoise Wrocław szuka pracowników
Pierwszą inwestycją Bitnoise we Wrocławiu jest rozbudowa zespołu programistycznego oraz sprzedażowego. Właściciele firmy szacują, że w najbliższej przyszłości zainwestują w zatrudnianie pracowników w nowej lokalizacji około miliona złotych. Obecnie szukają specjalistów: JavaScript, Node.js, PHP oraz testerów.
Wrocław pomaga
Poznańska firma chwali sobie wsparcie dla firm technologicznych rozwijających się we Wrocławiu ze strony towarzyszenie ITCorner. To jedna z największych organizacji zrzeszających firmy IT w Polsce. Swoje korzenie ma we Wrocławiu, ale od ponad trzech lat buduje relacje między aglomeracjami takimi jak Kraków, Śląsk czy Poznań. To właśnie dzięki ITCorner Bitnoise wybrał Wrocław.
– Od początku istnienia ITCorner jest miejscem, gdzie spotykają się właściciele firm IT. Dla członków ITCorner stał się najlepszych miejscem, gdzie mogą poznać swoich kolegów z branży, dyskutować i wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. Duże ośrodki takie jak Wrocław, Poznań i Kraków oraz kilkanaście mniejszych miast w Polsce stało się sobie bardzo bliskie – mówi Piotr Płóciennik, poznaniak i członek Zarządu ITCorner.
Adrian Roth dodaje, że również wrocławski Ratusz wspiera firmy technologiczne z obszaru MŚP. – Podczas gdy strategia miasta przez wiele lat promowała głównie międzynarodowe korporacje, obecnie Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej kieruje więcej inicjatyw do małych i średnich firm – podkreśla.