Przebudowa skrzyżowania Dubois i Drobnera. Powstanie węzeł przesiadkowy

Wrocławskie Inwestycje ogłoszą przetarg na przygotowanie projektu przebudowy skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera. Inwestycja zakłada przeniesienie niebezpiecznego dla pasażerów przystanku tramwajowego „Dubois”.

  • Przebudowa skrzyżowania ul. Duboisa/Drobnera zakłada przeniesienie przystanku tramwajowego i stworzenie węzła przesiadkowego

    Przebudowa skrzyżowania ul. Duboisa/Drobnera zakłada przeniesienie przystanku tramwajowego i stworzenie węzła przesiadkowego


Wystarczy chwila nieuwagi i można z tramwaju wpaść prosto pod jadący tuż obok samochód. Tak wygląda rzeczywistość dla pasażerów MPK wysiadających na przystanku „Dubois”, na nitce w kierunku mostu Uniwersyteckiego. Wąski, pozbawiony po jednej stronie barierek, przystanek jest niebezpieczny. Za kilka lat ma to ulec zmianie.

ZOBACZ TEŻ: Odrestaurowany fragment mostu Pomorskiego wrócił na swoje miejsce

– Najważniejsze jest bezpieczeństwo, wiadomo, jak wygląda przystanek na ul. Drobnera – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Chcemy na tym skrzyżowaniu stworzyć miniwęzeł przesiadkowy. Teraz pasażerowie korzystają z dwóch przystanków autobusowych na ul. Drobnera, przy hotelu Plaza i przy barze Mewa. Jeśli ktoś chce się przesiadać, to musi kilka razy przejść przez jezdnię i jeszcze stać na światłach. Coś podobnego było kiedyś na pl. Grunwaldzkim. Oczywiście to porównanie na wyrost, ale chcemy umożliwić na tym skrzyżowaniu bezpieczne przesiadanie się pasażerom, bez potrzeby szukania przystanku.

Przebudowa ważnego skrzyżowania

Skrzyżowanie ul. Dubois i Drobnera to jedno z ważniejszych skrzyżowań w centrum miasta. Każdego dnia korzysta z niego tysiące samochodów, pieszych, rowerzystów i pasażerów MPK.

Według koncepcji przebudowy skrzyżowania ul. Dubois/Drobnera, przystanki zostaną przesunięte na wschód

– To ważny ciąg komunikacyjny, który łączy północną część Wrocławia z zachodem i centrum. Stanowi połączenie z obecnie funkcjonującymi węzłami przesiadkowymi przy pl. Bema, ul. Kazimierza Wielkiego, Dubois i Pomorskiej – podkreśla Justyna Kleczewska-Strąg, kierownik projektu przebudowy z ramienia Wrocławskich Inwestycji, i dodaje, że przystanek tramwajowy zostanie przesunięty na wschód ul. Drobnera – bliżej Wyspy Słodowej. Tym samym przesunięta zostanie jezdnia, oś skrzyżowania i droga dla rowerów. Wiąże się to z przebudową infrastruktury podziemnej.

– Drugim zamawiającym jest MPWiK, które przebuduje dwudziestowieczną sieć wodociągową. Prace nie ominą też sieci energetycznej, gazowej i trakcyjnej. To będzie skomplikowane zadanie. Szczegółowe rozwiązania techniczne przebudowy pojawią się na etapie opracowania koncepcji projektowych – zaznacza Kleczewska-Strąg.

Przebudowa Drobnera/Dubois. Najpierw mosty Pomorskie

Zgodnie z założeniami opracowanie projektu przebudowy powinno potrwać do końca 2022 r. Następnie trzeba ogłosić przetarg na wykonanie remontu, który potrwa co najmniej kilkanaście miesięcy. To oznacza, że skrzyżowanie zostanie przebudowane za kilka lat.

Przystanek tramwajowy „Dubois” nie jest komfortowy dla pasażerów

– W okolicy tego skrzyżowania planowanych bądź realizowanych jest szereg inwestycji. Przebudowa mostów Pomorskich zakończy się w 2022 r. Ponadto, chcemy wyremontować ul. Pomorską, a jej przebudowa nie jest możliwa, gdy zamkniemy ul. Dubois/Drobnera. Ta część Wrocławia byłaby nieprzejezdna – wyjaśnia Świercz.

Powstanie też ścieżka rowerowa w ul. Dubois od mostów Mieszczańskich do ul. Pomorskiej i skrzyżowania z ul. Drobnera.

– Droga będzie zamknięta dla ruchu, więc to byłby dobry moment na takie prace. Ale do podjęcia ostatecznych decyzji jeszcze długa droga – zaznacza Świercz.



Zgłoś uwagę