Tramwaje Konstal 105 Na to klasyka nie tylko we Wrocławiu. – Te składy produkowane od końca lat 70. zasilały flotę większości polskich miast, gdzie jeżdżą tramwaje – mówią miłośnicy komunikacji. Wrocławskie składy wystawione na sprzedaż pochodzą nawet w 1979 rok. W większości od ostatniego remontu kapitalnego (od momentu zakupu przeszły jeden) te pojazdy przejechały prawie milion kilometrów. Służyły wrocławianom blisko 30 lat. Teraz MPK wystawia je na sprzedaż i każdy z nas może je kupić. W trzech z 12 wagonów brakuje silników. Reszta jest kompletna i sprawna. Co ciekawe dwa ze sprzedawanych tramwajów brały udział w ostatni weekend w Wielkim Otwarciu Europejskiej Stolicy Kultury we Wrocławiu.
Jak można kupić tramwaj?
Swoją ofertę trzeba zgłosić do 1 lutego tego roku. Ceny wywoławcze to 9 i 12 tysięcy złotych za wagon. Wszytskie skłądy można dokładnie obejrzeć na zajezdniach. Wszystkie szczegóły dotyczące przetargu znajdziemy w zakładce BIP na stronie MPK Wrocław.
Takie wysłużone wagony najczęściej kupują firmy zajmujące się skupem złomu i obrotem metalami kolorowych. Potem po prostu je tną na przysłowiowe „żyletki”. Jednak te najlepsze okazy często zasilają kolekcję miłośników komunikacji lub stowarzyszeń związanych z transportem zbiorowym. W ten sposób po Wrocławiu jeździ w tej chwili już kilka uznawanych za zabytkowe składów, są odnowione i wyglądają jak w czasach świetności. Wagony tramwajowe można po odpowiedniej przebudowie wykorzystać jako miejsce na prowadzanie działalności gospodarczej, np. małej gastronomii lub baru. Taki pomysł wykorzystania wysłużonych pojazdów cieszy się dużą popularnością choćby w Czechach, Niemczech i na Ukrainie.