Po Warszawie i Radomiu teraz Wrocław zostanie kolejnym miastem, dla którego firma ITS Michalczewski świadczyć będzie usługi w komunikacji miejskiej. Umowa z przewoźnikiem została podpisana na 10 lat. W tym czasie MPK zapłaci podwykonawcy za jego usługi około 338 milionów złotych. Dzięki tej umowie MPK będziemogło zredukować liczbę własnych autobusów, pozbyć się tych najstarszych i najbardziej wysłużonych i zaoferować pasażerom usługę na najwyższym poziomie. – Po uruchomieniu linii przez podwykonawcę najstarszy nasz autobus będzie z 2000 roku – mówi Agnieszka Korzeniowska z MPK.
Dzięki współpracy z podwykonawcą m.in. na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146 pojawią się nowe MAN-y, a mniej uczęszczane linie, takie jak 100, 120, 140, 147 będą obsługiwane autobusami solaris alpino, czyli mniejszą wersją znanych już wrocławianom solarisów z rodziny Urbino. Z ponad dwustu takich autobusów korzystają już pasażerowie komunikacji miejskiej w Atenach. Mimo mniejszych gabarytów autobusy te podobnie jak MAN-y będą miały wszystkie udogodnienia dla pasażerów, takie jak niska podłoga, klimatyzacja czy warunki do przewozu osób niepełnosprawnych.
Przewoźnik, który przejmie od MPK w 2015 roku kilkanaście linii autobusowych już rozgląda się za lokalizacją zajezdni dla nowych autobusów i myśli o organizacji pracy we Wrocławiu.– Mamy spore doświadczenia z Warszawy gdzie obsługujemy linie komunikacji miejskiej. Stawiamy na jakość, szkolenia kierowców i bezpieczeństwo. Mamy jedyny w Polsce autodrom (przyp. red. specjalny tor do doskonalenia jazdy autobusami) i własną szkołę dla kierowców. Swoim pracownikom we Wrocławiu zapewnimy też umowy o pracę – zapowiada Marcin Kucharski, dyrektor ds. rozwoju z firmy ITS Michalczewski.