MPK odpowiada na raport Najwyższej Izby Kontroli (NIK)

- Akceptujemy wyniki pokontrolne NIK i już je realizujemy, część wręcz zrealizowaliśmy – informuje MPK Wrocław. Miejski przewoźnik wyjaśnia także, co zmieniło się we wrocławskiej komunikacji miejskiej od czasu zakończenia kontroli. W ocenie spółki, przy obecnych nakładach poprawa stanu torowisk nastąpi po około 4 latach.

  • fot. fb MPK Wrocław


- Obecnie na naprawę stanu torowisk przeznacza się nie 8, a 80 milionów złotych. Oznacza to, że poprawa nastąpi nie za 46 lat, ale za 4 lata. Wystarczy wspomnieć, że w tej chwili trwają remonty w 7 miejscach Wrocławia za kwotę 13 milionów złotych. Od soboty zacznie się remont torowiska na Hallera za prawie 9 milionów - wyjaśnia MPK.  

Nowy tabor i kontrole techniczne

Od 2019 roku we Wrocławiu sukcesywnie wymieniany jest tabor. - We wrześniu 2019 r. pojawiło się 50 nowych i klimatyzowanych autobusów. W tym roku pojawiło się 30 nowych pojazdów podwykonawcy MPK Mobilisa, a we wrześniu MPK wypuści na trasy kolejnych 50 nowych pojazdów. Dodatkowo w te wakacje rozstrzygniemy przetarg na 25 z opcją dokupienia kolejnych 21 w całości niskopodłogowych tramwajów – informuje miejski przewoźnik. Z kolei remont generalny przechodzi 17 Skód16T i 25 pojazdów WrAs205.

Pracownicy spółki codziennie weryfikują także stan techniczny autobusów, na który zwróciła uwagę NIK. Takiej kontroli poddawany jest każdy autobus po zjechaniu z trasy do zajezdni. Co istotne – w tym roku na 19 kontroli ITD nie zdarzyło się jeszcze, aby inspektorzy mieli jakiekolwiek zastrzeżenia co do stanu pojazdów.

Najważniejsze zmiany w MPK w latach 2019-2020

  • wzrost nakładów na remonty torowisk do 80 mln złotych rocznie, co umożliwi ich naprawę w ciągu 4 lat,
  • zakup i/lub leasing 110 nowych autobusów,
  • umowa na modernizację 42 tramwajów;
  • planowany zakup 46 nowych tramwajów;
  • poprawa kondycji finansowej MPK (wynik za rok 2019 najlepszy od lat).

Raport NIK wskazał rzeczywiste problemy

W ocenie prezesa MPK Krzysztofa Balawejdera, raport NIK trafnie opisuje punkt wyjścia. - Jest on swoistym raportem otwarcia, wskazuje na problemy, o których sami mówiliśmy i na takie, których trudno było nie zauważyć – napisał Krzysztof Balawejder. Jak podkreśla prezes MPK, jest jednak spokojny o wrocławską komunikację. Poprawa jej funkcjonowania stała się bowiem w tej kadencji jednym z priorytetów.

Przeczytaj również

Raport NIK: Problemy transportu publicznego w dużych miastach Dolnego Śląska

MPK po kontrolach autobusów zwiększa liczbę przeglądów

Nowe autobusy Mercedes już we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

60 nowych autobusów już jesienią we Wrocławiu

Komunikacja miejska w 2019 roku [PODSUMOWANIE]

Nowe autobusy, nowe tramwaje, nowa myjnia – najważniejsze inwestycje MPK w 2020 roku

Jest wykonawca drugiego etapu trasy na Nowy Dwór

Jest umowa na remont torowiska przy Żmigrodzkiej – będzie zielono

Kolejne inwestycje w komunikację – Wrocław modernizuje i kupuje tramwaje

MPK ogłasza przetarg na największy w tym roku remont torów

Jest wykonawca drugiego etapu trasy tramwajowej przez Popowice

#TORYwolucja trwa - MPK w maju ruszyło z 11 inwestycjami [WIDEO]



Zgłoś uwagę