Ponad 320 autobusów MPK Wrocław pokonują rocznie 22 miliony kilometrów. O ich stan techniczny codziennie dba 139 mechaników, techników i diagnostów. Od stycznia tego roku flota miejskiego przewoźnika przechodziła blisko 300 kontroli ITD. – W 15 przypadkach zostały zatrzymane dowody rejestracyjne i to o 15 przypadków za dużo – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Dlatego MPK wprowadza zmiany w częstotliwości przeglądów oraz zmienia zasady korzystania z najbardziej wysłużonych pojazdów. I co bardzo ważne 50 najstarszych pojazdów już w październiku trafi na złom a zastąpią je nowe Mercedesy Citaro 2, które już są budowane w niemieckiej fabryce Mercedesa.
Czytaj więcej: Tak powstają autobusy dla Wrocławia
Lista działań MPK Wrocław w trosce o bezpieczeństwo
- o 25 % zwiększy częstotliwość przeglądów technicznych najstarszych autobusów,
- 25% przeglądów rejestracyjnych będzie wykonywanych na niezależnych stacjach zewnętrznych,
- najstarsze pojazdy zostaną przyporządkowane do kierowców z największym doświadczeniem,
- ograniczy ilość kilometrów wykonywanych przez najstarsze pojazdy,
- w październiku zezłomuje 52 najstarsze pojazdy, zostaną zastąpione prze 50 najnowszych autobusów przegubowych Mercedes Citaro 2
- firma zobowiązała podwykonawcę, firmę Michalczewski do zaostrzenia procedur kontrolnych.