Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- PPA 2023 – Miłość i nadzieja
- Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki 2023 – etapy
- PPA 2023 – Koncert galowy
- 43. Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu – Duża historia
- PPA 2023 – Impromusical na razie bez tytułu
- Przegląd Piosenki Aktorskie 2023 – Z zagranicy „King Size”
- PPA 2023 – L.U.C. z nową płytą
- 43. Przegląd Piosenki Aktorskiej – Renata Przemyk z premierą
- PPA 2023 – Jubileusz Tomka Lipińskiego
- 43. PPA – Konkurs OFF
- Bilety na PPA – od 4 lutego
PPA 2023 – Miłość i nadzieja
– W tym roku jesteśmy nastawieni na polskie produkcje, bo warto w pierwszej kolejności skupić się na własnych doświadczeniach, spróbować je nazwać i opisać – opowiedzieć o wielkich wydarzeniach z perspektywy mikrohistorii – zapowiada Cezary Studniak, szef artystyczny 43. Przeglądu Piosenki Aktorskiej i dodaje, że leitmotivem wydarzeń, jakie obejrzą widzowie będą dwa hasła: miłość i nadzieja. – Towarzyszą nam nawet w sytuacjach ostatecznych – podkreśla Studniak.
Ale ważnym motywem, który uruchomi myślenie o festiwalowych koncertach ma być też śmierć. – Ostatnie cztery lata były potężną emanacją śmierci, a to sprawiło, że się do tego w jakimś sensie przyzwyczailiśmy. Dla mnie śmierć jest pretekstem do rozmowy o nadziei, miłości, bo jedyne, co nam pozostało to radować się z tego, co mamy – zwraca uwagę szef artystyczny PPA 2023.
Konkurs Aktorskiej Interpretacji Piosenki 2023 – etapy
Od lat najważniejsza część i punkt kulminacyjny każdego Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Nie inaczej będzie i w tym roku, kiedy jurorzy będą oceniać kolejnych przyszłych świetnych wokalistów. Właśnie zakończył się nabór zgłoszeń. Wszystkie trzy etapy konkursu obejrzymy w Teatrze Muzycznym Capitol. Dwa pierwsze etapy ocenia Rada Artystyczna PPA, trzeci Jury Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki.
I etap konkursu PPA 2023 (5-6 lutego 2023)
– 5 lutego 2023 – dla wszystkich chętnych z Polski i z zagranicy– 6 lutego 2023 – dla aktorek/ów, wokalistek/ów, a także studentek/ów wyższych szkół teatralnych i muzycznych z Polski i z zagranicy
II etap konkursu PPA 2023 (25 marca 2023)
Każdy uczestnik konkursu zakwalifikowany do III etapu otrzyma nagrodę w wysokości 3 tysięcy złotych.
III etap, Finał Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki (31 marca)
W pierwszej części zaprezentują się finaliści, w części drugiej wystąpi ubiegłoroczna laureatka Lena Witkowska z nowym programem, który wyreżyseruje Agnieszka Glińska.
Nagrody w Finale
- Grand Prix – statuetka Tukana Złotego oraz 25 tysięcy złotych
- Statuetka Tukana Dziennikarzy
- Statuetka Tukana Publiczności
- Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie piosenki polskiej – 10 tysięcy złotych
- Nagroda Polsko-Niemieckiego Towarzystwa Kulturalnego Polonica – 4 tysiące złotych oraz zaproszenie do udziału w kolejnej edycji festiwalu Rock & Chanson w Kolonii
- Nagroda Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu – sesja nagraniowa w Studiu Nagrań
- Nagroda Radia RAM im. Moniki Jaworskiej – statuetka i Tour de RAM – udział laureatki/laureata w wybranych programach i podcastach
- Nagroda Dolnośląskiego Centrum Filmowego – 6 tysięcy złotych z przeznaczeniem na promocję medialną laureatki/laureata.
I ciekawostka.
PPA 2023 – Koncert galowy
Jedno z największych wydarzeń Przeglądu Piosenki Aktorskiej (2 kwietnia). W tym roku popołudniowa gala, zatytułowana „Niech będzie pogodno”, poświęcona będzie zmarłemu w 2022 roku Jackowi „Budyniowi” Szymkiewiczowi, muzykowi, tekściarzowi, członkowi zespołu Pogodno. Wyreżyseruje całość Marcin Liber.
43. Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu – Duża historia
Festiwal startuje 24 marca, od razu z wysokiego „c”, czyli od musicalu hip hopowego „1989”, koprodukcji Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku i Teatru Słowackiego w Krakowie. – To wybitne przedstawienie, które powinien zobaczyć każdy, bo jest tu dobro w najczystszej postaci – opowiada Cezary Studniak.
W musicalu obejrzymy historię upadku komunizmu, z uwzględnieniem rozkwitu Solidarności aż do obrad Okrągłego Stołu. Studniak podkreśla, że musical nie lukruje historii, a autorzy nie wahają się mówić (a właściwie rapować) o błędach, o ludziach, którzy mogą naprawić świat, o współpracy międzyludzkiej.
Artyści w musicalu rapują zawodowo kompozycje Bartosza Webera. Wykonanie zapowiada się świetnie.