– Każdego dnia pracujemy nad poprawą jakości transportu publicznego. Inwestujemy w tabor, kupujemy nowoczesne pojazdy. 46 Moderusów Gamma II jest w trakcie dostaw, a kolejne, tym razem od bydgoskiej Pesy, są już zakontraktowane. Dodatkowo ponad 40 wozów modernizujemy – przypomina Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Dzięki zmianie od 2 kwietnia podróż tramwajami będzie znacznie łatwiejsza dla osób z ograniczoną mobilnością czy rodziców z dziećmi w wózkach.Jak podkreśla MPK Wrocław, mimo tych pozytywnych zmian, proces wycofania z użytku wszystkich najstarszych Konstali 105N musi potrwać. Spółka kupuje nowe tramwaje i remontuje skody, jednak wciąż posiada w swoim taborze osiemdziesiąt dwuwagonowych wysłużonych Konstali, które mają wysoką podłogę, nie są wyposażone w klimatyzację i lata świetności mają już za sobą.
– Dzięki sprawnemu zarządzaniu posiadanymi pojazdami udało nam się tak zoptymalizować planowanie przewozów, że w weekendy te starsze pojazdy zostaną na zajezdni Ołbin, a po torach przez wrocławskich ulic sto mknąć będą wyłącznie wozy z niską podłogą – zapewnia Balawejder.
Na zmianie mają też skorzystać mieszkańcy osiedli sąsiadujących z zajezdnią Ołbin. Wyłączenie jej z użytkowania oznacza, że będzie znacznie ciszej.