wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 06:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Jest decyzja w sprawie wschodniej obwodnicy

Jest decyzja w sprawie wschodniej obwodnicy

Data publikacji: Autor:

Zarząd województwa dolnośląskiego przedstawił dzisiaj preferowany wariant dla tzw. południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Droga ma dojść do al. Karkonoskiej przez miejscowość Wysoka. Jest szansa, że pojedziemy nią w drugim kwartale 2020 roku. 

Reklama

Do zakończenia tzn. wschodniej obwodnicy Wrocławia (dokładniej drogi wojewódzkiej Bielany-Łany-Długołęka) brakuje jeszcze dwóch fragmentów. Jednego na północy i tego najbardziej oczekiwanego – na południu Wrocławia (z Żernik Wrocławskich do Bielan). Dzisiaj zarząd województwa przedstawił wariant, który będzie preferowany na południu. To ma rozpocząć proces inwestycyjny.

– Po głębokiej analizie, przy której wzięliśmy pod uwagę wszystkie za i przeciw, zarząd zadecydował, że droga przejdzie po projektowanym przebiegu przez Wysoką – mówił podczas konferencji prasowej Cezary Przybylski, marszałek województwa. Dodał, że realizacja inwestycji jest możliwa także dzięki porozumieniu z prezydentem Wrocławia, które zakłada, że miasto dołoży do brakujących fragmentó inwestycji 33 miliony złotych. Pozostałe pieniądze na drogę mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego.

– Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku. Na wysokości osiedla Wysoka, czyli najbardziej newralgicznego puntu ze względu na zabudowania, zamierzamy osadzić drogę na estakadzie, wraz z przejściem pod wiaduktem i ze ścieżką rowerową. Mają być zainstalowane również półokrągłe ekrany akustyczne – uzupełniał Jerzy Michalak, członek zarządu województwa. Obwodnica ma przebiegać nad ulicą Ołtaszyńską, wzdłuż ogrodów działkowych, i łączyć się z al. Karkonoską w okolicy Auchan. Z decyzji cieszył się zarząd Rady Osiedla Ołtaszyn. Wszyscy liczą na to, że droga rozwiąże problem korków na południu Wrocławia. Chodzi o 50 tysięcy mieszkańców. Jednak wątpili w to przedstawiciele Inicjatywy Wysoka, którzy brali udział w spotkaniu. Uważają oni, że droga, mająca charakter obwodnicy, nie powinna mieć tylko po jednym pasie i przebiegać przez środek osiedla. – Będzie stała zakorkowana jak teraz ul. Zwycięska. My nie jesteśmy przeciwko tej drodze, ale niech ta inwestycja zostanie przeprowadzona racjonalnie. Są bardziej korzystne warianty. Zróbmy coś, patrząc w przyszłość. Tej drogi w tym przebiegu nawet nie będzie można nigdy rozbudować – apelowali. Wskazywali również, że w tej sytuacji mają uzasadnione podstawy do wystąpienia na drogę sądową po odszkodowania, które szacują na co najmniej 160 milionów. – Chcemy rozmawiać o wariancie niekolizyjnym dla około 3000 mieszkańców Wysokiej i uważamy, że wariant, który nie podroży ani nie opóźni inwestycji, da się wypracować – mówili przedstawiciele Inicjatywy Wysoka. Zarząd województwa ponownie podkreślił, że jest to kierunkowa decyzja i urzędnicy będą starać się o decyzję środowiskową dla tego wariantu, a potem chcą zorganizować przetarg na zasadzie „zaprojektuj i wybuduj” i rozpocząć inwestycję na południu. – Jeśli nie będzie zdecydowanych protestów ze strony społecznej, istnieje szansa, że w drugim kwartale 2020 roku inwestycja zostanie zakończona – dodaje Jerzy Michalak.Przetarg na projekt drugiego-północnego odcinka ma być ogłoszony w 2016 roku. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama