wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

17°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:30

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Trzy firmy chcą być podwykonawcą MPK

Dzisiaj otwarto oferty w przetargu na podwykonawcę, który MPK ogłosiło pod koniec czerwca. Trzy firmy zgłosiły się do obsługi części wrocławskich linii autobusowych. Najtańszą ofertę złożyła firma Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski (338.128,00 zł brutto). Nieco wyżej usługi wyceniły firmy Arriva (426.072,00 zł brutto) i Mobilis (411.700,00zł. brutto).

Reklama

Oferty będą teraz badane przez MPK pod względem formalnym i merytorycznym i dopiero po tym komisja ostatecznie wskaże zwycięzcę przetargu. 

Przetarg na podwykonawcę (po zakupach solarisów) jest kolejny etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej na nowe. Kolejne niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach. 

Jak zapewniają w MPK usługi podwykonawcy mają być na najwyższym poziomie.  – Z pespektywy pasażerów zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru - nowym i bardziej komfortowym – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku: 43 – przegubowe, 19 jednoczłonowych autobusów i 7 busów. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146. 

Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS , system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów iMPK. Pierwsze autobusy mogą pojawić się na ulicach w drugim kwartale 2015 roku.  

Spółka chce zlecić podwykonawcy część swoich zadań – wożenie pasażerów na trasach o długości koło 4 milionów kilometrów rocznie z około 34 milionów, które w tym czasie pokonują wszystkie pojazdy spółki.  

Przypomnijmy, że obecnie w MPK jest już 9 z 57 nowych solarisów. Jednocześnie spółka szykuje się do opuszczenia zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej i przeprowadzki do rozbudowanego i zmodernizowanego obiektu przy ul. Obornickiej. Do tego czasu przewoźnik planuje pozbyć się najstarszego taboru.  Nowy podwykonawca będzie musiał zorganizować własna zajezdnię i zaplecze techniczne. Zgodnie z umową będzie pod stałą kontrolą MPK.

red:jk 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl