Dworzec Wrocław Brochów


W ramach inwestycji na dworcu został wyremontowany hol dworca, który pełni funkcję poczekalni. Podróżni mogą korzystać z nowych ławek i wyremontowanych toalet. Blask odzyskały klatki schodowe, okna i drzwi. Dworzec został poddany także renowacji od zewnątrz. Wypiękniała elewacja, uzupełniono sztukaterie i drewniane konstrukcje. Na frontowej elewacji odtworzono historyczny zegar z rzymskimi cyframi i stylizowanymi wskazówkami. Remont przeszedł też plac przed dworcem, gdzie na nowo został ułożony chodnik, a także wytyczono dziesięć miejsc postojowych, w tym jedno dla osoby niepełnosprawnej. Koszt inwestycji: 1 640 000 zł
Zobacz też, jak zmienił się Capitol, ul. Szewska i Rondo Reagana
Dworzec Wrocław Leśnica


Przebudowa Dworca Wrocław Leśnica objęła pomieszczenia związane z obsługą podróżnych. Poza tym wyremontowana została elewacja budynku, na której odtworzono historyczny zegar. Na Dworcu Wrocław Leśnica wymieniono również stolarkę okienną i drzwiową, instalacje, a także ocieplono budynek od wewnątrz. Na dworcu zamontowano również monitoring i nowe systemy informacji głosowej oraz wizualnej.Koszt inwestycji: 2 370 000 zł
Dworzec Wrocław Pracze


Przebudowa Dworca Wrocław Pracze objęła nie tylko sam dworzec, ale również budynek ekspedycji. W budynku wyremontowano pomieszczenia związane z obsługą podróżnych, a także elewację wykonaną z cegły, wraz z przylegającą do budynku wiatą. Przebudowa objęła również klatki schodowe, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej i instalacje. Budynek został również ocieplony. Na elewacji od strony peronów pojawił się odtworzony historyczny zegar. Na dworcu zamontowano również system monitoringu i nowe systemy informacji głosowej oraz wizualnej.
Koszt inwestycji: 2 590 000 zł
Dworzec Wrocław Mikołajów


Dzięki inwestycji na dworcu zmieniło się naprawdę sporo. Wewnątrz w całkowicie nowy, bardziej funkcjonalny sposób została zaaranżowana przestrzeń, gruntownie wyremontowano hol dworca, zamontowano system nagłośnienia, ławki i nowe tablice z rozkładami. Nowy wygląd zyskały toalety. Znacznym ułatwieniem dla podróżnych jest też nowe wyjście prowadzące z holu do tunelu na perony, gdyż wcześniej należało obchodzić budynek dookoła. Kapitalny remont przeszła też elewacja budynku.
Koszt inwestycji: 2 270 000 zł
Dworzec Wrocław Główny


Inwestycja objęła cały kompleks Dworca Wrocław Główny. Wygląd zmienił plac dworcowy, który stał się prawdziwym placem miejskim z zielonymi wyspami, uporządkowaną zielenią, deptakami, kolorowymi fontannami i nową mała architekturą. We wschodniej jego części zlokalizowano parking naziemny z postojem taksówek. Z kolei pod powierzchnią parking podziemny na 217 samochodów, do którego prowadzą dwa zjazdy od strony ulicy Piłsudskiego i Peronowej. Z parkingu podziemnego za pomocą wind i klatek schodowych dostaniemy się do budynku głównego i na plac dworcowy. W ramach inwestycji przebudowano budynek główny wraz z holem kasowym. Przy okazji prac odkryto i odrestaurowano niezwykłe zabytki architektury, m.in. sale Sesyjną i Cesarską. Koszt inwestycji: 323 600 000 zł (netto z dofinansowaniem POIiŚ)
Dworzec Wrocław Kuźniki


Przebudowa Dworca Wrocław Kuźniki objęła pomieszczenia związane z obsługą podróżnych oraz pomieszczenia komercyjne. Wyremontowana została elewacja, klatka schodowa, a także wymieniona stolarka okienna i drzwiowa. Na elewacji od strony peronów odtworzono historyczny zegar. Na dworcu zamontowano również system monitoringu i nowe systemy informacji głosowej oraz wizualnej.
Koszt inwestycji: 1 490 000 zł
Zobacz jak zmieniły się wrocławskie kamienice
opracował: JK, fot: PKP SA we Wrocławiu