Operacja nasuwania nowego przęsła wiaduktu nad ul. Grabiszyńską rozpoczęła się w poniedziałek. Z tego powodu pod konstrukcją nie kursują tramwaje, a samochody w obu kierunkach jeżdżą po zachodniej stronie jezdni. Więcej na temat utrudnień przeczytasz 15 września: zmiany w kursowaniu przez ul. Grabiszyńską
Jak wyjaśnia Tomasz Marcinów z firmy Intercor, która odpowiada za remont wiaduktu, przęsło ma całkowicie zostać przesunięte na drugą stronę w czwartek wieczorem. – Na torowisku ulicy Grabiszyńskiej trwa budowa tymczasowej podpory. Przy pomocy specjalistycznego sprzętu konstrukcja przesuwa się około 2 metrów na godzinę w kierunku stacji Wrocław Mikołajów – mówi inżynier.
Budowlańcy chcą, by ta część przeprawy była gotowa do listopada. Potem zaczną przebudowywać torowisko dochodzące do przeprawy. Nowy wiadukt będzie szerszy. – Każdy z torów ma mieć osobne przęsło. Dziś jedynie ma je pierwszy tor. Z tego powodu zmieni się też bieg torów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. Przebudowa kolejnego przęsła, gdzie znajduje się drugi i trzeci tor, ma zacząć się w marcu przyszłego roku. To niestety będzie oznaczać spore utrudnienia dla pasażerów PKP.
– Obecnie przez wiadukt w ciągu doby przejeżdża 260 pociągów. Na czas przebudowy drugiego przęsła część pociągów nie dojedzie na Dworzec Główny. Zostaną one skierowana na tymczasowy przystanek koło FAT-u – zapowiada rzecznik PKP PLK. Podkreśla, że wszystkie informacje o zmianach zostaną podane z dużym wyprzedzeniem.
Prace na obiekcie przy ul. Grabiszyńskiej mają zakończyć się w październiku 2015 r. Ich koszt to ponad 15 mln zł. Po przebudowie wiaduktu zyskają również piesi i rowerzyści, bo będzie szerszy przejazd pod wiaduktem. Spokojnie znajdzie się miejsce na szeroki chodnik i ścieżkę rowerową. Obecnie jest tu bardzo wąsko.
pw