Na 20 kilometrowej trasie zostaną wybudowane miejsca obsługi pasażerów, wiadukty oraz przejścia dla dzikich zwierząt. Koszt inwestycji wyniesie 597,6 mln złotych. Wykonawcą prac została firma Astaldi.
– Droga S5 będzie przebiegać po zupełnie nowym śladzie. Powstaną dwa dodatkowe pasy ruchu. To dobra informacja dla kierowców ponieważ utrudnienia w trakcie realizacji inwestycji zostaną ograniczone do minimum – mówi Michał Radoszko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dolnośląski fragment S-5 Wrocław-Korzeńsko
Prace potrwają najpewniej do grudnia 2017 roku. Projekt będzie realizowany w systemie zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że zanim prace się rozpoczną wykonawca musi zoptymalizować projekt.
– Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, optymalizacja potrwa około dwóch miesięcy – dodaje Michał Radoszko.
Kontrakt zakłada także przerwy w okresie zimowym od 15 grudnia do 15 marca. Fragment trasy z Wrocławia do Trzebnicy, to przedostatni odcinek drogi z Wrocławia do Poznania, który ma już wykonawcę. Do kompletu brakuje już tylko 13,8 km, które połączy Żmigród z Trzebnicą. Obecnie trwa weryfikacja najkorzystniejszej oferty. Firma Dragados chce go wybudować za 310,4 mln. zł.
To oznacza, że nowa ekspresowa droga do Poznania jest już coraz bliżej.
Miłosz Turowski