– Ten przetarg to kolejna szansa, by sięgnąć po unijne pieniądze na transport szynowy. Dzięki nim do tej pory kupiliśmy ponad 60 nowych tramwajów – mówi Patryk Wild, dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju MPK Wrocław.
Środki na sfinansowanie zakupu mają pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach przygotowanego wspólnie z urzędem miasta projektu ZSTS II.
Tramwaje, które trafią do Wrocławia muszą być niskopodłogowe w co najmniej 20 procentach oraz wyposażone w klimatyzację przedziału pasażerskiego.
Jeżeli miasto i spółka nie otrzymają dofinansowana unijnego przetarg zostanie unieważniony. Pozwalają na to przepisy prawa zamówień publicznych, a z takiego rozwiązania skorzystało już Miasto Kraków.
– Liczymy na to, że otrzymamy wsparcie unijne, a przetarg zakończy się powodzeniem i zakupimy tramwaje. Pojazdy te nie będą na stałe przypisane do konkretnych linii lecz będą obsługiwać wszystkie rejony miasta – podkreśla Patryk Wild.
Obecnie MPK jest w trakcie dużej inwestycji w nowy tabor autobusowy. Dla MPK produkuje się właśnie 57 nowoczesnych solarisów. Pierwsze sztuki powinny pojawić się na liniach jeszcze w sierpniu. mat. MPK/jk