wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

16°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Otwarcie tunelu pod pl. Dominikańskim

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta poinformował właśnie, że jeszcze na koniec tego weekendu pojedziemy wyremontowanym tunelem samochodowym pod pl. Dominikańskim. W momencie otwarcia tunelu przestanie obowiązywać organizacja ruchu zastępczego. Nie będziemy już mogli jeździć w obu kierunkach w tunelu północnym, znikną również tymczasowe drogi przecinające torowisko tramwajowe.- Otwarcie tunelu nie oznacza ukończenia wszystkich prac, ale roboty wykończeniowe mogą się odbywać bez utrudnień w ruchu kołowym – uzupełnia Ewa Mazur, rzecznik prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.Przypomnijmy, że remont tunelu samochodowego południowego (po stronie gmachu PZU) rozpoczął się w lipcu. Zakres prac remontowych, które zostały wykonane to:- demontaż istniejącej instalacji elektrycznej oświetlenia tunelu samochodowego i wykonanie nowej wraz z oświetleniem ledowym,- rozbiórkę i odtworzenie okładziny ceglanej murów oporowych,- montaż nowej elewacji systemowej z paneli wg projektu wykonawczego,- rozbiórka fragmentów murów żelbetowych wraz z ich odtworzeniem,- miejscowa naprawa PCC na elementach betonowych konstrukcji tunelu samochodowego,- wymiana osłon i oczyszczenie komór wentylacyjnych tunelu,- wymiana i naprawa dylatacji pionowych murów oporowych,- naprawa kanałów odwodnienia wraz z wymianą uszkodzonych elementów wzdłuż murów oporowych materiałami typu hydrostop,- oczyszczenie i odmulenie systemu odwodnienia całego obiektu,- wymiana uszkodzonych krawężników betonowych,- wymiana uszkodzonych przykryć płyt żelbetowych kanału odwodnienia liniowego,- antykorozyjne zabezpieczenie balustrad stalowych na murach oporowych,- antykorozyjne zabezpieczenie konstrukcji stalowej stropu tunelu samochodowego,- rozbiórki nawierzchni bitumicznej w zakresie pozwalającym na wymianę krawężników,- odtworzenie rozebranych fragmentów nawierzchni bitumicznej z wykonaniem przeciwspadków,- rozebranie czap ceglanych na murach oporowych, wymiana uszkodzonych cegieł i ponowne odtworzenie czap,- rozbiórka istniejących ceglanych murów czołowych i odtworzenie z uzupełnieniem brakujących elementów.Remont drugiego tunelu północnego jest planowany w ciągu najbliższych dwóch lat.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama