Przetarg dotyczy dostawy 50 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przegubowych autobusów komunikacji miejskiej. Pojazdy będą wyposażone klimatyzację, monitoring, system zapowiedzi głosowych wewnętrznych i zewnętrznych i system informacji pasażerskiej.
W przetargu oferty złożyły dwie firmy:
- EvoBus Polska sp. z o.o. z Wolicy, która zaoferowała sumę 97.342.200,00 zł brutto,
- MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. z Nadarzyna, która zaoferowała sumę 101.349.400,00 zł brutto.
Teraz MPK Wrocław ma czas, aby je przeanalizować i wybrać dostawcę nowej floty. To kolejny etap dużej wymiany taboru MPK na nowy. Tym razem nie będzie to jednak dzierżawa, jak w przypadku 60 mercedesów jeżdżących od 8 marca po wrocławskich ulicach, ale zakup.
Pozyskanie na własność pojazdów jest warunkiem dofinansowania tej inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Unia Europejska pokryje 44 mln zł z tego zakupu. Głównym celem projektu i warunkiem, który musi spełnić przewoźnik, jest ograniczenie szkodliwej emisji do środowiska. Dzięki dostawom nowych autobusów i likwidacji najstarszych pojazdów z przestarzałymi normami spalania, MPK Wrocław obniży szkodliwą emisję tlenków azotu do atmosfery o prawie 50 procent.materiały MPk Wrocław